Fructul pasiunii are efect anticolesterol

Pulpa sa acidulată,alcăuită dintr-o multitudine de mici seminţe crocante,este bogată în fibre (7,3 g la fiecare 100 g) şi în vitamină B3 (2 mg,un record pentru fructele proaspete). Aceasta din urmă scade nivelul de colesterol şi al trigliceridelor.

Când fructul are pieliţa exterioară neagră,e semn că e gata de degustat. Taie-l în două şi,cu ajutorul unei linguriţe,consumă-i pulpa. Aportul ei caloric este de 62 kcal/100 g. O poţi folosi în cocteiluri cu fructe sau să o amesteci cu brânză dulce.

 

Mango e bogat în betacaroten

O jumătate de fruct îţi furnizează necesarul zilnic de betacaroten. Mango are un aport caloric mediu:60 kcal/100g. La cumpărare,alege fructele suple şi aromate. Dacă e prea verde,ţii fructul câteva zile la temperatura din cameră,şi se va mai coace un pic.

Consumă-l cubuleţe,în diverse salate,sau prepară un compot. Poţi să amesteci bucăţile cu lapte de soia sau cu suc de portocale,pentru a o obţine un mix plin de vitamine.

 

Papaia îţi face plinul de vitamina C

Sub pieliţa verde-gălbuie,papaia ascunde o pulpă de culoare portocalie,moale,onctuoasă,cu savoare discretă,bogată în vitamina C (peste 60 mg/100 g,mai mult ca portocala) şi în betacaroten. Aportul de calorii e excelent pentru curele de slăbire:33 kcal/100g.

Alege-o suplă şi galbenă pe trei sferturi – e semn că e coaptă. Fructul verde are un gust fad.

 

Citeşte şi:

5 ajutoare de nădejde pentru silueta ta

Boabele de soia prăjite,o gustare sănătoasă şi crocantă