Mierea, fulgii de drojdie inactivă, laptele de iapă, ouăle...Toate aceste alimente, spune France Guillan, o fostă navigatoare, nu sunt medicamente şi nici produse miraculoase. Cu toate acestea trebuie să luăm în considerare aportul de nutrimeţi, de vitamine, de polifenoli şi de oligoelemente pe care ni-l pot aduce. Unele pot fi consumate aproape în fiecare zi, altele la anumite intervale de timp, de mai multe ori pe an, sub formă de cură.

Ouăle

Au o reputaţie proastă datorită gălbenuşului care ar avea un conţinut ridicat de colesterol. Şi totuşi, ouăle au multe beneficii. Mai puţin calorice decât carnea, ouăle conţine o proteină importantă: ovalbumină. De asemenea, sunt bogate în vitaminele (B1, B2, B3 ...) şi în săruri minerale (fosfor, potasiu ...). Proteinele din ou conţin toţi aminoacizii esenţiali şi au o valoare biologică importantă, realizând cel mai echilibrat conţinut de aminoacizi pentru necesarul omului. Sunt benefice pentru pielea, părul şi creierul nostru. Este bine să le alegem pe cele organice, certificate ECO (pe etichetă să apară o frunză verde).

Fulgii de drojdie inactivă

Constituie un supliment alimentar bogat în vitamine şi minerale. Conţin complexul de vitamine B1, B2, B3 şi B6, vitamina E, oligoelemente (potasiu, magneziu, cupru, fier…), proteine şi aminoacizi. Se foloseşte pentru a îmbunătăţi valoarea nutritivă şi gustul mâncărurilor, având un gust asemănător brânzeturilor. Se poate folosi şi ca agent de legare (înlocuitor de ou) în chifteluţe, perişoare, drob etc. Drojdia inactivă este, de asemenea, un execelent aliat pentru părul, pielea şi creierul nostru.

Mierea

Primăvara este sezonul când avem nevoie de o imunitate de fier. Pentru asta, pe perioada iernii, am putea să ne întărim organismul cu un macerat preparat din miere şi cătină.  Poţi să-l ei de două ori pe zi, câte o linguriţă, cât durează sezonul rece, iar dacă te încearcă o răceala, prepară ceaiuri în care să adăugi lămâie şi miere.

Iată cum prepari maceratul din miere şi cătină

Spală, apoi zdrobeşte fructele de cătină, adaugă-le într-un borcan până ce se umple pe jumătate. Toarnă miere peste ele până la umplerea completă a borcanului. Închide borcanul etanş, apoi păstrează-l la frigider. După o săptămână, începe să iei din acest amestec cu aromă deosebit de plăcută câte o linguriţă sau două în fiecare dimineaţă, timp de cel puţin o lună.

Mierea este ideală şi pentru piele. Puterea sa cicatrizantă este cunoscută de milenii. De asemenea, mierea este recomandată pentru un tranzit intestinal mai bun. Ai grijă totuşi cum o alegi: cumpără miere ecologică, direct de la apicultori. Atenţie! Nu oferi miere copiilor sub un an!

Mai citeşte şi: Mierea, o adevărată comoară! Cum s-o foloseşti în tratamentele de înfrumuseţare

Polenul

Este un produs valoros care, alături de miere conţine tot ceea ce este necesar vieţii: proteine, amioacizi esenţiali, acizi organici, vitamine şi apă. Conţinutul în glucide din polen variază în funcţie de provenienţă şi modul de recoltare, fiind între 50% şi 90%. Polenul este bogat în macro şi micro elemente cu valoare nutriţională deosebită, cum ar fi: potasiu, calciu, magneziu, zinc fier, mangan, cupru. Polenul este o sursă excelentă de vitamine. Dintre vitaminele hidrosolubile sunt: vitamina C, vitaminele B, iar cele liposolubile sunt reprezentate de vitamina E şi β-caroten. Printre virtuţile sale: protejează flora intestinală, pielea, vezica, prostata. Persoanele care suferă de alergie la polen ar trebui, totuşi, să solicite sfatul medicului înainte de a-l consuma.

Seva de mesteacăn

Ai grijă să nu confunzi seva de mesteacăn cu sucul de mesteacăn, care este un decoct din Frunze. Pentru arbore, seva este  ca sângele pentru corpul uman. Contrar credinţei populare, poate fi folosit tot timpul anului, nu doar ca leac de primăvară. Este bogată în calciu, cupru, fier, magneziu, siliciu organic natural, seva de mesteacăn ar putea preveni cancerul şi anumite boli degenerative, precum Alzheimer.

Laptele de iapă

Cu o compoziţie apropiată de laptele matern, laptele de iapă este un lapte de înaltă calitate. Conţine lactoferină (antibacteriană, antiinflamatoare ), aminoacizi. Contribuie la funcţionarea optimă a sistemului digestiv( stomac, ficat, vizica biliară), reface şi menţine echilibrul florei intestinale, menţine sănătatea articulaţiilor, susţine sănătatea sistemului nervos. De asemenea, este recomandat persoanelor obosite şi epuizate care au nevoie de un impuls de vitalitate.

Uleiul de măsline extravirgin

Uleiul de măsline extravirgin, de înaltă calitate, conţine polifenoli (antioxidanţi puternici). Poate încetini procesul îmbătrânirii, hidratează pielea, ameliorează bolile de stomac, este foarte bun pentru sistemul imunitar şi luptă împotriva cancerului. O linguriţă de ulei de măsline consumată pe stomacul gol face minuni pentru oase, ficat, păr şi piele.

,,Pentru ca un ulei de măsline să fie considerat extravirgin trebuie ca gradul de aciditate să depăşească 0,8 conform IOOC, International Olive Oil Council, amănunt care apare pe etichetă”, spune Karpadakis Emmanouil, producător de ulei de măsline din Grecia, potrivit adevarul.ro.

 

Mai citeşte şi: 5 alimente pentru voie bună şi o siluetă suplă