Nu doar plăcerea de a-ţi răsfăţa simţurile te face să cauţi mereu ceva dulce. Dintre toate organele,creierul foloseşte cea mai mare parte din calorii,de aceea îţi dă din timp în timp semnalul de foame.

Problema este că-ţi „dictează” să alegi dulciuri. Ele îţi furnizează energie un timp,apoi ţi se face iarăşi foame,din păcate,tot de ceva dulce. Este un cerc vicios din care poţi să ieşi. Încearcă strategiile de mai jos!

1. Un mic ­dejun copios

O metodă simplă de a scăpa de pofta de dulce este să-ţi începi ziua cu un mic dejun sănătos. Include alimente ­care conţin proteine (ouă,carne roşie),fibre (cereale),glucide (cartofi fierţi),grăsimi (unt,brânză),care menţin saţietatea.

2. Puţin şi des

Dacă mănânci prea des,te vei simţi obosită şi vei căuta un stimulent în dulciuri. Nu-i indicat nici să mănânci mai rar,pentru că organismul va duce lipsă de glucoză.

Imediat ce nivelul zahărului din sânge (glucoza) scade,apare pofta de dulce. Ar fi bine să nu laşi să treacă mai mult de patru ore între mese.

Mâncând regulat,puţin şi des,menţii un echilibru al glucozei şi eviţi oscilaţiile de energie. Iată de ce sunt importante ­gustările!

3. Adio,dulci ­tentaţii!

Dulciurile pe care le ai mereu la îndemână te atrag ca un magnet. Cum să renunţi la ele sau măcar să le mănânci mai rar? Iată două metode care dau roade. N-ar fi rău să renunţi să le mai cumperi sau să scazi cantitatea de dulciuri pe care o mănânci într-o zi,până la circa 150 de calorii.

4. Învaţă să mănânci!

Nu doar ceea ce pui în farfurie contează. Ştiai că zahărul este eliberat în cantitate mai mică în procesul de digestie,dacă mănânci încet? Având predilecţie pentru dulce,tinzi să nu te mai bucuri de alte gusturi. Mâncând lent,regăseşti plăcerea fiecăruia şi renunţi să mai cauţi plăcerea dulciurilor.

5. Vrei ceva dulce? Ia un fruct!

Când simţi că te cuprinde pofta de dulce,„păcăleşte-o” cu fructe dulci. Pe lângă gust,câştigi fibre şi nutrienţi. Fructele uscate,nucile,seminţele fără sare sunt cea mai isteaţă soluţie de a scăpa de pofta de dulce.

6. Stai cu ochii pe… tine!

Timp de o săptămână,planifică-ţi meniul,monitorizează-ţi atent poftele şi alegerile culinare. Este imposibil să te ţii de dietă sau să-ţi menţii decizia de a reduce dulciurile din alimentaţie dacă nu te organizezi puţin.  Mănâncă la ore ­fixe şi doar ceea ce ţi-ai propus,în loc să te hrăneşti haotic!

7. Pofta de dulce,doar vârful aisbergului?

Nu este suficient să elimini dulciurile din dietă. Faptul că tânjeşti după ele este efectul stresului sau,mai grav,al unei depresii. De ­aceea,ai mai degrabă nevoie să elimini cauza poftei tale de dulce. Prăjiturile nu-ţi pot rezolva problemele emo­ţionale. Şi nici nu-ţi menţin ­silueta!

De ce sunt ­dulciurile atât de nesănătoase?

-Au un nivel ridicat de calorii şi te îngraşă.

-Îţi dau destulă energie cât să nu simţi nevoia să mănânci,deci te forţează să te lipseşti de necesarul de vitamine şi de minerale pe care le iei din alte alimente.

-Predispun la boli de inimă,osteoporoză,diabet,infecţii,depresie,oboseală cronică.

-Îţi „fură” nutrienţii esenţiali. Prin prelucrare,dulciurile rafinate pierd din minerale,iar zahărul pe care-l conţin,pentru a fi metabolizat,obligă organismul să-şi consume propriile elemente nutritive.