Bea ceai

În loc să întinzi mâna după un biscuite sau un covrigel în timp ce lucrezi în faţa computerului de acasă, întinde mâna după o cană de ceai. În primul rând, ceaiul verde şi cel negru conţin antioxidanţi care nu doar că ajută la întărirea sistemului imunitar, dar suprimă şi apetitul pentru mâncare. În plus, când activităţile ne sunt limitate, tindem să mâncăm din plictiseală şi nu de foame. Când ai o cană de ceai pe birou sau pe măsuţa din faţa televizorului, aceasta va înlocui dorinţa de a merge la bucătărie după „ceva de ronţăit”.

Menţine-te ocupată

Pentru că tot am menţionat mai devreme plictiseala, ori de câte ori simţi imboldul de a mânca ceva ntre mese, pune-ţi această întrebare: „Chiar mi-e foame sau vreau să mănânc de plictiseală?” Vei fi surprinsă de câte ori, ascultându-ţi stomacul, vei realiza că foamea nu are nimic de-a face cu dorinţa de a mânca. De aceea, încearcă să eviţi plictiseala. Printre lecturi şi programe TV, poţi strecura tot felul de activităţi noi. De exemplu, poţi învăţa să joci şah sau să dansezi salsa.

Bea apă

Înainte de a „da atacul” la cârnaţii prăjiţi rămaşi de la masa de prânz, bea un pahar de apă şi aşteaptă măcar 15 minute. Vei realiza că, de fapt nu îţi era foame, ci doar sete. De multe ori, creierul nostru interpretează greşit semnalele de hoame şi de sete. De altfel, este recomandat să bei un pahar de apă la fiecare oră nu doar pentru hidratare, ci şi pentru a elimina toxinele din corp.

Elimină stresul

Dacă şi tu, ca mulţi dintre noi, stai cu ochii lipiţi de televizor pentru a afla ultimele ştiri legate de COVID-19, vei fi, inevitabil, afectată emoţional. Acest lucru va duce la creşterea stresului care, pe lângă faptul că suprimă sistemul imunitar şi poate duce la apariţia unor boli grave, „încurajează” tot felul de obiceiuri negative. Unul dintre ele este mâncatul. Cei mai mulţi oameni tind să managerieze stresul prin mâncare. Acest lucru poate duce la tulburări alimentare precum bulimie. Deci, elimină stresul nu doar emoţional ci şi pe cel hormonal şi pe cel fizic din viaţa ta. Poţi face acest lucru prin exerciţii zilnice de yoga şi meditaţie, printr-o baie cu uleiuri esenţiale sau prin vizionarea unui film de comedie.

Aleargă prin casă

De fapt, orice fel de mişcare este binevenită când te izolezi la domiciliu. Într-adevăr poţi alerga sau te poţi plimba prin casă dar, la fel de bune sunt şi alte forme de mişcare precum dansul, spălatul geamurilor sau exerciţiile aerobice. Este recomandat să face efort fizic mediu de cel puţin odată pe zi, minim 40 de minute. Acest lucru te va menţine în formă, dar va tăia şi pofta de mâncare.