Aproape 20% din populaţia lumii nu doarme suficient şi aproape 50% suferă de insomie, arată un studiu, realizat cu ocazia Zilei Mondiale a Somnului. Insomnia este o stare de disconfort care poate fi tratată cu anumite alimente (cum ar fi: laptele cald sau bananele), dar sunt şi unele alimente care pot provoca această problemă, deoarece fie te pot îmbalona şi îţi pot da dureri de stomac, fie te pot agita pe tot parcursul nopţii. Iată care sunt acestea!

1. Ciocolata neagră. Acest desert este apreciat pentru cantitatea sa de antioxidanţi, benefici organismului. Însă ciocolata neagră nu trebuie să fie consumată înainte de somn, atât pentru a nu te confrunta cu kilograme în plus, ci şi pentru că procentul său de cofeină din compoziţie poate contribui la apariţia insomniei.

2. Alimentele iuţi, precum ardeiul iute sau piperul cayenne, sunt benefice într-o cură de slăbire, însă ele trebuie să fie evitate noaptea, deoarece pot provoca arsuri la stomac şi pot ridica temperatura corpului, lucru care afectează calitatea somnului.

Citeşte şi: Alimente sănătoase, dar care pot deveni nocive dacă sunt consumate în cantităţi mari 

3. Roşiile. Nu putem nega rolul lor vital asupra sănătăţii noastre, însă sosul de roşii consumat seara poate provoca arsuri la stomac, în special în rândul celor sensibili, ceea ce poate duce la tulburări de somn.

4. Alimentele, precum: nuca de cocos, fasolea, varza murată, mezelurile şi alte alimente procesate, alunele, nucile şi porumbul sunt mai greu de digerat seara, te pot îmbalona şi pot provoca dureri de stomac, pe parcursul nopţii.

Sursă foto: Shutterstock