Reguli de etichetă în corespondența prin e-mail
Dacă îți dorești să lași o impresie bună, regulile de etichetă sunt importante în corespondența prin e-mail. Prin urmare, îți spunem ce trebuie să conțină mesajele tale!
E-mailul a devenit un instrument esențial de comunicare și colaborare. Putem comunica astfel pentru a ține legătura cu familia și prietenii, însă, de cele mai multe ori, e-mailul este folosit în scop profesional - la muncă sau la școală. Oamenii trimit e-mailuri pentru a discuta despre proiecte și diferite sarcini pe care le au de făcut.
Citește și: Gesturi nepoliticoase pe care le fac oamenii când merg la mall. Știai de ele?
Și în această situație, regulile de etichetă sunt importante, deoarece ne ajută să comunicăm într-un mod eficient. Potrivit „Reader’s Digest”, este foarte important ca adresa ta de e-mail să îți includă numele, deoarece acest lucru arată că ești o persoană serioasă și profesionistă. La fel de important este să ai și o semnătură adecvată. Aceasta trebuie să conțină informații, precum: nume, prenume, funcție și numărul de telefon unde îți dorești să fii contactat.
Ce trebuie să conțină corpul e-mailului
Corpul e-mailului trebuie să conțină informații concise, la obiect. Nu este nevoie ca acesta că includă detalii inutile și expresii vagi, mai ales dacă scopul său este unul profesional. Folosește paragrafe scurte și structurează informația pentru a fi ușor de înțeles. Asigură-te că subiectul e-mailului este relevant și concis, astfel încât destinatarul să înțeleagă imediat despre ce este vorba.
Totodată, nu uita să incluzi în e-mail un salut adecvat, precum „Dragă (nume destinatar)” sau „Bună ziua”, în funcție de relația și contextul comunicării. De asemenea, elimină fonturile colorate și renunță la emoticoane, citate și GIF-uri.
Poate ești interesat și de acest articol: Reguli de etichetă: ce să nu faci niciodată într-un restaurant cu specific italian
În plus, încearcă să răspunzi la e-mailuri într-un timp rezonabil. Dacă nu ai cum să răspunzi imediat, poți să trimiți un răspuns automat de confirmare și să oferi un răspuns mai detaliat ulterior.
Confidențialitatea este importantă
În cele din urmă, nu uita să respecți confidențialitatea! Nu dezvălui informații confidențiale sau persoanale în e-mailuril, mai ales dacă nu ești sigur de securitatea acestui canal de comunicare.
Sursă foto: Shutterstock