Dacă îţi doreşti să te apuci de sport, după ce ai născut, trebuie să ştii că antrenamentele postpartum trebuie să fie efectuate numai după ce corpul tău este gata de mişcare şi, bineînţeles, la indicaţiile medicului. Dacă eşti pregătită de mişcare, iată care pot fi cele mai bune exerciţii pe care le poţi face după ce ai născut. Te vor ajută să te relaxezi, să scapi de grăsimea de pe abdomen şi de durerile de spate.

Cele mai indicate exerciţii postnatale

Exerciţiile postanatale sunt importante, dar nu trebuie să îţi doreşti să slăbeşti rapid şi cu orice preţ. Este necesar să îi dai timp corpului tău să se refacă după naştere şi nu este indicat să grăbeşti acest proces cu diete drastice sau cu exerciţii dificile. Este ideal să îţi găseşti un antrenor personal sau să încerci clase de fitness cu ore de mişcare destinate femeilor care îşi doresc să slăbească după ce au născut.
Pentru început, sunt indicate exerciţiile de intensitate redusă, cum ar fi mersul pe jos. Dacă ai avut o naştere uşoară, poţi opta pentru clasele de yoga, deoarece această activitate presupune mişcări lente care ajută la recuperarea întregului corp. Yoga îţi poate linişti întregul corp şi te poate calma. Există clase speciale de yoga pentru femeile care au născut şi sunt pregătite să facă mişcare.

Dacă îţi doreşti să ai din nou un abdomen plan, poţi opta şi pentru exerciţiile tip pilates. Pilatesul îţi lucrează zona abdomenului, îţi întăreşte muşchii şi te scapă de grăsimea acumulată. Odată ce eşti pregătită de mişcare, poţi încerca şi acasă unul dintre exerciţiile pillates pentru abdomen: aşază-te cu spatele pe o saltea. Îndoaie genunchii, apoi adu-i spre piept astfel încât să se formeze un unghi de 90 de grade. Inspiră în timp ce ridici uşor capul spre genunchi şi expiră când îţi laşi capul în los. Repetă de câteva ori acest exerciţiu şi nu uita de alimentaţie! O dietă corespunzătoare este esenţială în pierderea kilogramelor în plus.

Dacă te confrunţi cu dureri de spate, aşază-te cu spatele pe saltea, cu genunchii îndoiţi şi cu picioarele paralele. Aşază-ţi braţele şi palmele pe saltea. Ridică uşor bazinul în sus, în timp ce îţi încordezi abdomenul. Poţi încerca să faci 3 serii a câte 8 repetări.

Fiecare femeie este diferită, iar ritmul de slăbit depinde şi de tipul de naştere pe care l-a avut. Ar trebui să aştepţi cel puţin 6 săptămâni după o naştere normală şi cel puţin 10 săptămâni în caz de cezariană, pentru a face mişcare. Dacă ai avut complicaţii în cele 9 luni de sarcină este indicat să îi ceri sfatul medicului tău înainte de a începe un nou program de mişcare.

Sursă foto: Shutterstock