Carenţa de fier poate să determine apariţia unor forme de anemie, motiv pentru care este indicat să consumi alimente bogate în fier.

Ce alimente conţin fier, dar şi de ce trebuie să le incluzi în alimentaţia ta, află mai jos:

Creşte numărul îmbolnăvirilor. Cum faci diferenţa între gripă şi o banală răceală

Ce alimente conţin fier - carne roşie

Conform nutriţioniştilor, carnea roşie conţine fier, cupru, crom, zinc, seleniu, dar şi vitamine, între care D şi B12, precum şi acid linoleic conjugat ce ajută la arderea grăsimilor şi împiedică depunerea acestora.

Ce alimente conţin fier -  fructe de mare

Fructele de mare conţin o cantitate mare de fier, scoicile având de patru ori mai mult fier decât aceeaşi cantitate de ficat de vită. Consumă-le ori de câte ori ai ocazia şi conferă-i organismului tău cantitatea necesară.

Ce alimente conţin fier - caju

Delicios şi bogat în vitamine şi minerale este şi caju, care este sursă excelentă de fier, fiind recomandat în alimentaţia persoanelor sportive sau cu deficit de fier, care prezintă anemie sau se află într-o perioadă de recuperare postoperatorie.

Nutriţionistul Mihaela Bilic: "Beţi cafea! Deblochează organismul spre a slăbi. Efectele negative sunt un mit!"

Ce alimente conţin fier - seminţe de chia

O sursă excelentă de nutrienţi, proteine vegetale şi substanţe active, precum şi acizi graşi Omega 3 şi 6, seminţele de chia  sunt, de asemenea, bogate în antioxidanţi şi fibre ce îmbunătăţesc digestia şi au un conţinut ridicat de fier.