Ghimbirul

Ghimbirul este una dintre cele utilizate plante din lume, folosită de secole pentru aromatizarea preparatelor, dar şi în scop medicinal. În medicina alternativă, planta are ca efect cunoscut reducerea stării de greaţă. Ghimbirul scade nivelul zahărului din sânge şi reduce anumiţi factori de risc pentru bolile de inimă la persoanele cu diabet de tip 2. De altfel, consumul de ghimbir poate ajuta la tratarea indigestiei cronice, având un efect uşor laxativ. Totodată, este foarte bogat în antioxidanţi, fiind un bun energizant. Adaugă ghimbir proaspăt ras în limonade, smothie-uri, salate, marinade sau prepară-l sub formă de ceai.

Piperul negru

Acest condiment universal conţine piperină, un compus bioactiv care ajută la ameliorarea greţurilor, durerilor de cap şi care îmbunătăţeşte digestia şi stimulează tranzitul intestinal lent şi arderile. Acesta trebuie însă să fie proaspăt măcinat peste diverse preparate pentru a-şi păstra proprietăţile.

Turmericul

Deşi este mai puţin folosit în bucătăria românească, turmericul aduce numeroase beneficii sănătăţii. Este un puternic antioxidant şi anti-inflamator, stimulând procesele de ardere din organism. Îl poţi utiliza în supe, sosuri, paste pentru marinat şi condimentat carne şi peşte, în mâncăruri cu orez. De asemenea, din el poţi prepara ceai.

Scorţişoara

Oamenii de ştiinţă au descoperit că scorţişoara poate reduce pofta de dulce, datorită acţiunii sale antioxidante. În afară de consum, o altă variantă este să pui un baton de scorţişoară într-un recipient etanş împreună cu o păstaie de vanilie şi câteva coji de portocală. De fiecare dată când ţi-e poftă de ceva dulce, poţi inhala mirosul plăcut al condimentelor. Scorţişoara pusă în diverse prăjituri sau mâncăruri, ajută celulele să ardă mai rapid zaharurile, iar organismul tău nu va mai stoca grăsimile la fel de uşor. Scorţişoara poate fi folosită pentru aromatizarea deserturilor, dar şi a mâncărurilor din bucătăria asiatică.

Ardeiul iute

Areiul iute este unul dintre cei mai buni aliaţi când vrei să slăbeşti. Este bogat în antioxidanţi şi vitamina C, conţine chiar mai multă decât citricele. Capsaicina, o altă substanţă din ardeiul iute, ajută la topirea grăsimii depusă pe ţesuturi. Ardeiul iute stimulează producţia de endorfină şi adrenalină, crescând rata arderilor cu până la 25%. Pot condimenta mâncăruri cu sosuri, fripturi, supe, mâncăruri de legume, atât în stare proaspătă, cât şi uscaţi.

FOTO Shutterstock