Plimbă-te înainte de micul dejun!

Este un ritual la îndemână, pe care-l poţi respecta făcând câţiva paşi prin cartier. S-a demonstrat că mişcarea şi expunerea la lumina soarelui, între 8 a.m. şi prânz, reduce zona mediană cu până la 17 cm, indiferent de nivelul activităţii fizice, de caloriile acumulate sau de vârstă. Lumina de dimineaţă ajută la accelerarea metabolismului şi slăbeşte gena responsabilă de acumularea de grăsime. În plus, dacă arzi calorii înainte de masă, lucrezi asupra depozitelor de grăsime deja existente şi nu asupra celor provenite din ceea ce ai mâncat.

Bea apă cu vitamine naturale!

Este vorba despre apă în care adaugi felii de lămâie, de portocală sau de grapefruit şi din care bei de-a lungul zilei, cantitatea recomandată fiind de opt pahare. Citricele sunt bogate în antioxidanţi D, situaţi la nivelul cojii, aceştia stimulând enzimele hepatice să elimine toxinele din organism şi să impulsioneze digestia. Pentru a spori efectul de detoxifiere şi subţiere la nivelul zonei abdominale, adaugă şi o ceaşcă de ceai verde, recomandat în curele de slăbire.

Avocado, pentru o senzaţie de saţietate

Pare greu de crezut, dar acest fruct este un inamic redutabil al grăsimii abdominale. În primul rând, acest aliment bogat în grăsimi monosaturate sănătoase ajută la diminuarea senzaţiei de foame. Studiile arată că persoanele care mănâncă o jumătate de fruct de avocado la prânz au cu 40 % mai puţină poftă de mâncare în orele care urmează. În al doilea rând, grăsimile nesaturate pe care le conţine acest fruct previn depunderea de kilograme la nivelul zonei mediane.

Mai puţin stres, pentru o talie mai subţire

Ai auzit de hormonul stresului sau cortizol? Este ceea ce produc glandele suprarenale atunci când tu eşti victima unor astfel de stări, lucru care se soldează cu depuneri de grăsime la nivelul abdomenului. Mai mult, femeile care au deja o talie mărită au tendinţa de a produce şi mai mult cortizol, atunci când sunt stresate. Soluţia ar fi găsirea unor activităţi relaxante, pe care să le practici după serviciu şi în weekend. Dintre acestea nu trebuie să lipsească mersul la sală.

Dormi mult şi bine!

Numeroase studii au demosntrat că cine nu se odihneşte noaptea cum trebuie are tendinţa să acumuleze mai multe kilograme, multe dintre ele aşezându-se în zona mediană. Persoanele care obişnuiesc să doarmă mai puţin de cinci ore pe noapte sunt mai predispuse la îngrăşare decât cele care dorm şapte sau mai multe ore. În plus, afecţiunea cunoscută sub numele de apnee în somn (oprirea respiraţiei în timpul somnului) contribuie şi ea la acumulare de grăsime abdominală. Aşadar, odihna ta nu trebuie să fie doar cantitativă, ci şi calitativă.