Spanacul, de fapt frunzele lui conţin substanţe numite tilacoide, care ajută la scăderea în greutate cu peste 40%. La această concluzie au ajuns cercetătorii suedezi, care au monitorizat mai multe zeci de femei supraponderale şi obeze, pe o durată de trei luni. În fiecare dimineaţă, ele primeau o băutură verde: jumătate dintre ele consumau extract de spanac (5 grame), iar grupul de control consuma un produs placebo.

La sfârşitul studiului, femeile care au primit extract de spanac au slăbit 5 kilograme, iar cele din grupul de control, 3,5 kilograme. De asemenea, femeile din primul grup au declarat că le-a fost mai uşor să respecte programul de trei mese pe zi şi că nu au mai simţit nevoia de alte gustări.

Specialiştii spun că băutura cu tilacoide a redus pofta de mâncare şi a menţinut senzaţia de saţietate pentru mai mult timp.

Spanacul echilibrează nivelul glicemiei

Are în compoziţie acid lipoic, un antioxidant care reduce nivelul mare de zahăr din sânge, aşa că spanacul poate să te ajute să slăbeşti. Ţine o cură cu spanac şi vei vedea că îţi vei recăpăta energia de altădată şi vei scăpa de kilogramele în plus. Poţi mânca, pe lângă spanac, urzici şi ştevie, timp de trei săptămâni, combinate cu multe citrice. Toate au proprietăţi benefice pentru scăderea în greutate.

Cum se ţine cura cu spanac

Dimineaţa, pe stomacul gol, mănâncă aproximativ 100 g de spanac fiert cu mirodenii. Apoi, după vreo jumătate de oră, poţi lua micul dejun, care nu trebuie să aibă alimente bogate în colesterol. Mai precis, să nu consumi ouă şi sub nicio formă să nu mănânci prăjeli. Este important să nu bei ceaiuri fierbinţi sau alte lichide şi nu trebuie să fie nici aromate. După un sfert de oră, mănâncă o salată din frunze de spanac proaspăt.

La prânz, de fapt înainte de a doua masă principală a zilei cu aproximativ zece minute, prepară şi savurează o salată din frunze crude de spanac şi ştevie, cam 100 g fiecare. Poţi acri salata cu suc de lămâie. Din această salată trebuie să mănânci şi la cină. După ce ai terminat salata poţi lua prânzul propriu-zis, dar fii atentă la calorii şi ai grijă la consumul de carne. Cina trebuie să fie săracă în calorii şi să fie luată cu două oe înainte de culcare.

Această cură fortifică organismul, combate anemia şi previne depresia, pe lângă că te ajută să-ţi subţiezi silueta.

La dejun salata trebuie consumata inainte de masa propriu-zisa. Cina: masa trebuie sa luata cu doua ore inainte de culcare si trebuie sa fie saraca in carne. In timpul mesei se consuma 200 g de salata.

Beneficiile sucului de spanac 

În perioada aceasta, bea suc de spanac oricât de des, pentru că băutura poate reechilibra si fortifica organismul, poate combate anemia, depresia nervoasă şi oboseala. Pentru un gust mai bogat şi proprietăţi benefice pentru sănătate combină sucul de spanac, în părţi egale, cu cel de morcov, de creson sau de ţelină.