Toţi avem parte de suişuri şi coborâşuri în viaţă, inclusiv în privinţa relaţiei intime în cuplu. Ca orice funcţie a corpului tău, libidoul poate fi uşor afectat de o mulţime de factori. Dacă te-ai conruntat cu libidou scăzut sau cu disfuncţii sexuale, ar putea exista o soluţie simplă. Un studiu recent a arătat că dacă nu faci un anumit lucru în fiecare seară ar putea să-ţi afecteze serios viaţa sexuală.

Calitatea slabă a somnului face ca femeile să ajungă la disfuncţii sexuale

În situaţia în care nu dormi bine, viaţa ta sexuală va avea de suferit. Un studiu realizat de Societatea de Menopauză din America de Nord a demonstrat că un somn insuficient sau care nu este de calitate poate duce şi la probleme în dormitor sub forma unor disfuncţii sexuale feminine. Potrivit studiului, femeile care au dormit prost au fost de 2 ori mai predispuse la probleme ca lipsa de interes sexual sau plăcere decât cele care au avut somn de calitate. Acestea sunt două probleme frecvente pentru femeile de vârstă mijlocie, iar abordarea fiecăreia poate contribui la îmbunătăţirea calităţii vieţii, în general.

Somnul de calitate creşte nivelul hormonilor responsabili de libidou

Efectele unui somn insuficient sau prost calitativ pot apărea în mai multe moduri. Somnul este esenţial pentru eliberarea şi reglarea hormonilor, inclusiv al celor răspunzători de funcţia sexuală şi creşterea libidoului. Reducerea nivelului de hormoni sexuali şi creşterea celor de stres poate avea un impact major asupra dorinţei sexuale. În plus, funcţia sexuală este controlată de sistemul nervos autonom, acelaşi care este răspunzător pentru funcţiile corporale inconştiente, automate, ca bătăile inimii, digestia, urinarea şi excitarea sexuală.

Somnul de calitate este esenţial pentru ca sistemul nervos autonom să funcţioneze corect. Când nu dormim suficient, acesta nu numai că nu funcţionează la fel de eficient pe cât ar trebui, ci ne ridică şi nivelul de stres. Sistemul nervos autonom intră în fază de supravieţuite în care una dintre funcţiile lăsate deoparte este libidoul.

Calitatea bună a somnului, legată de activitatea sexuală

Nu e de mirare că o calitate mai bună a somnului atrage o creştere a libidoului. Dacă o femeie obosită este pusă să aleagă între somn şi sex, ea va alege somnul de fiecare dată. Pe de altă parte, relaţiile intime ajută pe mulţi să aibă un somn bun. Potrivit aceluiaşi studiu, majoritatea femeilor se bucură de un somn mai bun după ce se dedică activităţii sexuale, deoarece corpul eliberează după un orgasm hormoni ca oxitocina şi prolactina. Aceştia induc satisfacţia şi relaxarea. Şi nivelul de hormon cortizol se reduce, provocând dorinţa de a dormi.

Cum îţi poţi îmbunătăţi somnul şi salva viaţa sexuală

Pentru a-ţi îmbunătăţi calitatea somnului şi relaţiile intime, există câteva lucruri pe care le poţi face. Urmează un program strict de somn noaptea, chiar şi în weekend. De asemenea, ar trebui să-ţi faci o rutină înainte de somn, care implică activităţi relaxante. Citeşte, ascultă muzică, meditează sau fă o baie. Le poţi începe cu o jumătate de oră înainte de culcare. Evită să stai în faţa televizorului sau a mobilului. De asemenea, nu bea cafea cu cel puţin 6 ore înainte de culcare. Ai grijă să ai între 7 şi 9 ore de somn pe noapte. Mai puţin de 7 ore de somn are efecte negative asupra creierului şi corpului, în general.