Alimente care te ajută să te îngraşi, dar pe care trebuie să le eviţi dacă vrei să slăbeşti

1 shutterstock 760509727 jpg jpeg

Dacă eşti subponderal sau slăbeşti fără vreun motiv bine întemeiat, prima oprire pe care trebuie să o faci este în cabinetul medicului. Dacă acesta îţi va spune că tot ce trebuie să faci este să mănânci mai mult, iată ce recomandă nutriţioniştii pentru creşterea în greutate!

Deşi pare ceva uşor, îngrăşarea reprezintă o adevărată provocare pentru persoanele care îşi doresc acest lucru. În primul rând, procesul trebuie să se realizeze treptat şi prin consumul de alimente sănătoase. În al doilea rând, ca în cazul slăbitului, mişcarea este importantă, în special sunt recomandate exerciţiile cu greutăţi, care ajută la creşterea masei musculare. Iată cele mai recomandate alimente pe care trebuie să le introduci într-o dietă de îngrăşat!

Cartofi

Probabil nu te surprinde faptul că aceste alimente le sunt recomandate persoanelor care vor să se îngraşe. Antrenorul Jessica Rosen explică faptul că tuberculii cu amidon, încărcaţi cu carbohidraţi, sunt digeraţi rapid, iar glucidele sunt transformate în glucoză, pe care corpul o foloseşte pentru energie. De asemenea, glucoza poate fi transformată în grăsime, ajutându-te să acumulezi câteva kilograme în plus. Totodată, cartofii reprezintă surse excelente de potasiu şi de vitamina C, substanţe vitale pentru funcţionarea optimă a organismului.

stanga
dreapta
2 alimente pentru ingrasat jpg jpeg

Citeşte şi Clasamentul dietelor, de la ocupantele podiumului la cele descalificate. Dieta mediteraneeană, medaliată cu aur

Fructe uscate

Pe vremuri, oamenii uscau fructele pentru a le consuma în sezonul rece. Acum, găsim în orice anotimp aceste alimente. Specialiştii subliniază că aceste fructe ar trebui să fie percepute din punct de vedere caloric la fel ca bomboanele, deoarece conţin mult zahăr şi multe calorii. Dacă doreşti să iei în greutate, poţi consuma aceste fructe ca topping în iaurt sau le poţi adăuga în salate.

Banane

Nu degeaba auzim des că bananele trebuie să fie consumate cu măsură atunci când ţinem o dietă de slăbit. Bananele au multe calorii şi conţin mai mult zahăr decât alte fructe sănătoase: „Bananele sunt excelente pentru sănătatea digestivă, pentru reglarea stării de spirit şi pentru reglarea somnului. O modalitate bună de a consuma banane atunci când îţi doreşti să creşti în greutate este să le adaugi în smoothie-uri proteice‟, subliniază antrenorul.

Brânzeturi

Iată veşti excelente dacă eşti iubitor de brânză! Majoritatea brânzeturilor conţin grăsimi, care pot favoriza creşterea în greutate. Thomas Ayoob, profesol la Colegiul de Medicină Albert Einstein, din New York, recomandă în acest caz consumul de brânzeturi tari, cum ar fi parmezanul: „Brânzeturile tari au cele mai multe calori, dar şi brânzeturile moi pot fi de ajutor dacă vor fi consumate în cantităţi mai mari decât de obicei‟, explică el, pentru Thehealthy.

Carne de vită

Dacă eşti carnivor, nu poate fi greu să adaugi în alimentaţia ta carnea de vită. Ea ajută corpul să producă celule roşii în sânge, să furnizeze oxigen şi substanţe nutrivite în ţesutul muscular, astfel încât să susţină obiectivul de creştere în greutate: „Bucură-te de o friptură grozavă de carne de vită şi adaugă o salată verde mare cu dressing de ulei de măsline şi oţet balsamic‟, subliniază specialistul. Pentru un aport caloric suplimentar, adaugă câteva nuci şi câteva boabe de fasole fiartă în salată.

Sursă foto: Shutterstock