Aşa se calculează caloriile din farfurie! Foloseşte cântarul de bucătărie, pentru un calcul cât mai precis

1 shutterstock 1050656288 jpg jpeg

Dacă eşti adepta unei diete stricte, ar trebui să fii conştientă că mulţi facem greşeala de a consuma mai multe calorii decât ne imaginăm. Iar atunci când facem sport, nu ardem chiar atâtea calorii precum am crede. E frustrant, aşadar, când tu eşti convinsă că ai urmat ca la carte cerinţele impuse de dieta ta, dar cântarul se încăpăţânează să nu arate vreo îmbunătăţire. Unde greşeşti?

Oamenii folosesc caloriile pe care le consumă prin alimentaţie pentru funcţii esenţiale, cum ar fi respiraţia şi gândirea, precum şi pentru activităţile de zi cu zi, precum mersul pe jos sau vorbirea. Orice exces de calorii va fi stocat sub formă de grăsime, iar faptul că obişnuieşti să adaugi mai mult decât arzi va duce, în timp, la creşterea în greutate.

Noi îţi arătăm cum ai putea să devii mai performantă în calcularea caloriilor, atât a celor pe care le consumi, cât şi a celor pe care le arzi prin mişcare.

Foloseşte cântarul de bucătărie în locul măsurătorilor

În mod ideal, alimentele solide ar trebui cântărite cu ajutorul unui cântar special de bucătărie şi nu măsurate în ceşti sau alte forme cu gradaţii. În felul acesta, există mai puţin spaţiu pentru erori. Să presupunem că măsori într-o cană o porţie de paste fierte. Poate că nu te-ai fi gândit la asta, dar o ceaşcă plină cu paste de forme mici, precum scoicile, va avea mai multe calorii decât o ceaşcă cu paste mari. De ce? Deoarece scoicile se aşază mai bine în cupa de măsurare. În felul acesta, cana cu scoici va cântări mai mult, iar tu vei consuma mai multe calorii.

În detaliile mărunte sunt caloriile multe

Una dintre cele mai mari greşeli pe care le fac cei aflaţi la dietă este aceea că notează doar alimentele majore pe care le mănâncă şi omit produsele extra. Cu excepţia apei sau a ceaiului, trebuie să notezi tot ceea ce consumi, oricât de insignifiante îţi par acele alimente. De la frişca din cafea la untul întins pe pâine, sosurile din salată şi cele mai mici garnituri posibile, precum cele două măsline savurate pe lângă friptură, totul trebuie cântărit peste zi, pentru a aflat câte calorii ai consumat, de fapt.

Calculează caloriile arse în funcţie de greutate

Numărul de calorii consumate în timpul unui anumit exerciţiu variază de la persoană la persoană, din cauza diferenţelor de greutate. Cu cât o persoană este mai grea, cu atât este necesară mai multă energie şi se ard mai multe calorii, pentru a mişca acel corp. Aşadar, dacă îţi propui să înregistrezi câte calorii arzi prin exerciţii, asigură-te că greutatea ta este inclusă în ecuaţie. O persoană de 50 de kilograme care joacă tenis de câmp timp de o oră va arde aproximativ 525 de calorii. Dar cineva care cântăreşte 80 de kilograme va arde mai mult de 850 de calorii în aceeaşi oră.

Ţine cont de durata exerciţiului

Acum că ai înţeles cum trebuie să calculezi caloriile arse prin sport, în funcţie de greutatea corporală şi de tipul exerciţiului, mai rămâne o problemă. Să ştii numărul exact de minute în care te-ai angajat în acea activitate. Dacă înoţi, de exemplu, şi te opreşti la fiecare câteva ture pentru a respira, vorbim despre un minut sau două în care nu faci mişcare şi, deci, nu arzi calorii. Chiar dacă, într-un final, ai dat ture de bazin timp de o oră, nu poţi pretinde că ai înotat non-stop în acelaşi ritm exact 60 de minute. Este motivul pentru care, la finalul zilei, constaţi că nu ai ars atâtea calorii pe cât crezi că ai făcut-o.

Câte calorii ar trebui să mănânci?

Răspunsul la această întrebare depinde de factori precum sexul, vârsta, greutatea şi nivelul de activitate fizică al unei persoane şi poate fi găsit graţie aplicaţiilor online de care abundă internetul. De exemplu, un sportiv bărbat de 25 de ani va avea nevoie de mai multe calorii decât o femeie de 40 de ani, care nu face exerciţii fizice. Dacă scopul tău este să pierzi în greutate, va trebui să creezi un deficit caloric, mâncând mai puţin decât arde corpul tău. În acest caz, numărarea caloriilor te poate ajuta să combaţi supraalimentarea şi să înţelegi mai bine cantitatea pe care o consumi cu adevărat, la fiecare masă.

@shutterstock