Care sunt cele mai sănătoase dulciuri şi din ce ingrediente le putem face

1 shutterstock 402053434 jpg jpeg

Tuturor ne place să mâncăm dulciuri, fie că sunt ele cumpărate de la magazin, de la cofetărie sau preparate în casă. Ştim foarte bine însă că acestea sunt de cele mai multe ori problematice din pricina numeroaselor ingrediente artificiale pe care le conţin.

Nutriţionistul Gianluca Mech, care le-a oferit sfaturi despre dietă şi alimentaţie sănătoasă şi Anastasiei Soare, lui Sarah Ferguson – Ducesa de York, Ornelei Mutti sau lui Silvio Berlusconi, dezvăluie câteva ingrediente din care ne putem prepara acasă dulciuri sănătoase şi foarte bune la gust.

Atunci când vrem să mâncăm ceva dulce, avem varianta de a înlocui ingredientele nocive, precum zahărul şi făina, cu altele, mai sănătoase. Iată în continuare câteva exemple în acest sens:

Unt de arahide

„Una dintre principalele grăsimi din untul de arahide este acidul oleic. Studiile arată că acesta ajută la echilibrarea nivelului de colesterol, la reglarea zahărului din sânge şi a tensiunii arteriale. Aceste lucruri contribuie la reducerea riscului de apariţie a bolilor de inimă. Untul de arahide conţine şi Omega-6, de asemenea benefic pentru sănătate. E important să folosim însă unt de arahide pur, fără zahăr adăugat ori alte ingrediente care îl pot transforma într-un produs nociv pentru organism”, recomandă nutriţionistul Gianluca Mech.

Roşcove

„Roşcovele au un gust asemănător cu cel al ciocolatei şi reprezintă o alternativă sănătoasă la zahăr sau alţi îndulcitori. Au un conţinut ridicat de fibre, antioxidanţi, sunt sărace în grăsimi şi zahăr, nu conţin cafeină şi nici gluten”, explică nutriţionistul Gianluca Mech.

Pudră de cacao

„La fel ca ciocolata neagră, pudra de cacao are un gust delicios şi este bogată în vitamine şi minerale,  spre exemplu, fier şi magneziu, care îmbunătăţesc funcţionarea celulelor roşii din sânge. Mă refer aici bineînţeles la pudra de cacao pură, neîndulcită. Varianta neprocesată are de obicei o culoare ceva mai deschisă şi un gust intens fructat”, mai spune nutriţionistul Gianluca Mech.

Ciocolată neagră

„O veste bună pentru pacienţii cu diabet. Consumul de ciocolată neagră în cantităţi mici poate îmbunătăţi controlul insulinei şi al nivelului de zahăr din sânge. Asta graţie flavonolilor care se găsesc în boabele de cacao. Problema este că majoritatea ciocolatelor care se găsesc pe piaţă conţin cantităţi prea mici de flavonoli şi au zahăr adăugat. Există varianta ciocolatei negre, cu cel puţin 75% cacao pe care chiar şi diabeticii o pot consuma în cantitate mica, de poftă”, adaugă nutriţionistul Gianluca Mech.

Banane

„Puteţi folosi bananele în smoothie-uri delicioase, cheescake-uri sănătoase fără coacere sau clătite fără făină. Posibilităţile sunt multe şi depind de preferinţele fiecăruia. Bananele sunt bogate în potasiu, fibre şi zaharuri naturale. Deoarece conţinutul de zahăr natural al fructului este echilibrat cu fibre, asta ajută la menţinerea unui nivel sănătos al glicemie”, dezvăluie specialistul.

.

Dulciuri şi gustări sănătoase fără zahăr

”Există în comerţ dulciuri şi gustări sănătoase, fără zahăr şi aditivi, complet sănătoase. Eu am studiat ani la rând acest domeniu şi am reuşit să creez o linie de produse „Glicemic Friendly”, parte din gama Dieta Tisanoreica. Acestea sunt gustări şi dulciuri delicioase special concepute pentru cei care vor să slăbească ori să îşi menţină silueta, pentru diabetici sau pentru cei ce ţin o dietă ketogenică.

Am aplicat reţeta Glicemic Friendly pentru multe tipuri de alimente care, îmi mod normal, ar fi pline de zahăr şi nu ar fi indicte celor cu diabet sau care vor să slăbească. Aşadar, avem cornuri, biscuiţi cu diferite arome, brioşe, praline, mini fursecuri, alune învelite în ciocolată, şi multe altele, fără conservanţi sau înlocuitori novici ai zahărului”, încheie Gianluca Mech

@shutterstock, arhivă