De ce este bine să mănânci banane în fiecare zi – Efectele inedite asupra sănătăţii

1 shutterstock 781993492 jpg jpeg

Tu ştii ce se întâmplă în corpul tău dacă în fiecare zi consumi acest fruct? Cercetările în domeniu au scos la iveală că, în zilele când mănânci banane, corpul se bucură de beneficii pentru sănătate, demne de luat în considerare.

Bananele, pe lângă gustul bogat şi delicat, sunt surse excelente de elemente nutritive şi binefăcătoare pentru sănătate. Află care este lista cu cele mai importante beneficii! Cel mai probabil, aceste fructe nu îţi vor mai lipsi din casă.

Îţi reglează tensiunea arterială

Bananele diminuează presiunea sângelui graţie potasiului din compoziţie. Un fruct de mărime medie conţine aproximativ 420 de miligrame de potasiu, mineral care are un rol esenţial în susţinerea activităţii inimii.

Te ajută să slăbeşti

Bogate în fibre, bananele reduc apetitul exagerat şi te ajută să dai jos kilogramele în exces. Acestea stimulează senzaţia de saţietate şi reglează nivelul de zahăr din sânge.

Reduce riscul de anemie

Afecţiunea numită anemie este caracterizată prin paloare, oboseală, dificultate la respiraţie. Acestea sunt câteva dintre consecinţele reducerii cantităţii de celule roşii din sânge. Bananele conţin mult fier, un mineral care stimulează producţia de celule roşii, dar şi de vitamina B6, care reglează nivelul de glucoză din sânge. Cu asemenea elemente esenţiale sănătăţii în compoziţie, bananele pot preveni apariţia anemiei.

Se îmbunătăţeşte digestia

Bananele sunt uşor de digerat şi nu irită tractul gastro-intestinal. Acestea conţin amidon, care nu se digeră, ci ajunge în intestinul gros, unde crează un mediu propice dezvoltării bacteriilor bune. Mai mult, bananele pot fi consumate şi de persoanele care suferă de gastrită şi arsuri stomacale. De asemenea, pot echilibra nivelul de minerale pierdut în caz de tulburări digestive, cum este diareea.

Protejează de stres

Nutriţioniştii spun că bananele pot îmbunătăţi starea de spirit, deoarece conţin triptofan, un aminoacid esenţial care stimulează producţia de serotonină, supranumit şi hormonul fericirii.

De regulă, o banană conţine aproximativ 27 de miligrame de magneziu. Acest mineral este de ajutor când ai nevoie să reduci nivelul de stres şi tulburările de somn.

Reface stocul de vitamine

Pentru că sunt surse importante de vitamine, bananele pot rezolva problema carenţelor de vitamine din corp. Au în compoziţie vitamina B6 – o banană medie conţine în jur de 20% din necesarul zilnic de vitamina B6. Această vitamină ajută corpul să producă insulină, hemoglobină şi aminoacizi esenţiali pentru sănătatea organismului. De asemenea, bananele conţin vitamina C; un fruct de mărime medie furnizează corpului aproximativ 15% din necesarul zilnic de vitamina C.

Acest element indispensabil bunei funcţionări a corpului neutralizează radicalii liberi (vinovaţi pentru îmbătrânirea celulară), menţin sănătatea vaselor de sânge şi stimulează producţia de colagen.

Conferă energie

Potasiul din banane protejează muşchii şi previne apariţia crampelor, în timp ce carbohidraţii conţinuţi de aceste fructe furnizează suficientă energie pentru a face faţă unui antrenament solicitant.

@shutterstock