Gust─âri s─ân─âtoase pentru zile frumoase

1 mic dejun solaris jpg jpeg

├Än general, suntem obi┼čnui┼úi s─â asociem gust─ârile cu lucruri mai pu┼úin s─ân─âtoase, pentru c─â de obicei sunt acele mese pe care le lu─âm pe parcursul zilei, f─âr─â or─â fix─â de cele mai multe ori, pe fug─â, ├«ntre alte activit─â┼úi. ├Äns─â gust─ârile s─ân─âtoase ├«ntre mese fac parte dintr-o diet─â s─ân─âtoas─â, pe care este important s─â o urm─âm pentru a ne sim┼úi bine ┼či pentru a ne p─âstra intact─â s─ân─âtatea.

Avem la dispozi┼úie o mul┼úime de alimente s─ân─âtoase pe care s─â le consum─âm ca gust─âri,  u┼čor de m├óncat ┼či de preg─âtit, ├«n cantit─â┼úi moderate. E important s─â evit─âm alimentele bogate ├«n calorii ┼či zaharuri, pentru a nu lua ├«n greutate, ┼či s─â nu exager─âm cu cantit─â┼úile la nicio mas─â, pentru c─â ┼či alimentele s─ân─âtoase pot fi d─âun─âtoare dac─â sunt consumate ├«n exces.

Ce poţi alege ca gustare sănătoasă

Gust─ârile ┼či mesele noastre principale au rolul de a ne da doza de energie de care avem nevoie ┼či de a ne men┼úine organismul func┼úional ┼či ├«n cea mai bun─â stare. Pentru a face acest lucru, este recomandat s─â ardem mai multe calorii dec├ót consum─âm, pentru a ne men┼úine greutatea ├«n parametri optimi. Cre┼čterea ├«n greutate, mai ales cea accelerat─â, este un factor major de risc pentru o serie de afec┼úiuni care ne pun s─ân─âtatea ├«n pericol.

Anumite gust─âri, de┼či sunt accesibile ┼či disponibile rapid ┼či u┼čor, nu sunt recomandate. Chipsurile, pr─âjiturile, brio┼čele sau fursecurile, de┼či pot fi consumate chiar ├«n timp ce facem alte lucruri, au ├«n compozi┼úie cantit─â┼úi mari de carbohidra┼úi, zaharuri ┼či gr─âsimi saturate, care pot duce, pe termen lung, la apari┼úia de boli ┼či afec┼úiuni.

Pentru a asigura organismului nutrien┼úii de care are nevoie, este important s─â l─âs─âm deoparte alte activit─â┼úi atunci c├ónd m├ónc─âm, fie c─â este vorba despre o mas─â principal─â sau o gustare. De asemenea, chiar dac─â avem un ritm de via┼ú─â agitat, este bine s─â avem mereu la ├«ndem├ón─â fructe uscate sau fructe proaspete, care con┼úin o mul┼úime de fibre ┼či vitamine.

Nucile, alunele de p─âdure, nucile caju sau semin┼úele nes─ârate au ├«n compozi┼úie proteine, potasiu, vitamina E ┼či fibre, benefice pentru s─ân─âtate, pe l├óng─â aportul de gr─âsimi nesaturate, esen┼úiale pentru organism. De asemenea, sunt s─â┼úioase, a┼ča c─â senza┼úia de foame nu se va instala prea repede. La fel ca ├«n cazul tuturor alimentelor, ┼či acestea sunt recomandate ├«n por┼úii rezonabile, pentru c─â au o cantitate considerabil─â de calorii.

Este recomandat s─â consumi mai multe tipuri de alimente ca gustare, de exemplu, c├óteva nuci, care au un aport ridicat de lipide ┼či proteine, ┼či fructe, care au un con┼úinut ridicat de carbohidra┼úi, cum ar fi strugurii.

Cerealele sunt de asemenea recomandate ca gust─âri, mai ales cele integrale, bogate ├«n fibre. ├Än magazinele de specialitate g─âse┼čti o gam─â variat─â de covrigi integrali sau tortilla din cereale integrale, care ├«┼úi asigur─â necesarul de energie ┼či senza┼úia de sa┼úietate pentru mai multe ore.

Cum s─â m─ân├ónci s─ân─âtos ┼či gustos

Gust─ârile sunt parte integrant─â din dieta noastr─â, a┼ča c─â este important s─â le acord─âm aten┼úia necesar─â pentru a face cele mai bune alegeri. Ca ┼či ├«n cazul alimentelor pe care le consum─âm la pr├ónz sau cin─â, este recomandat s─â altern─âm, pentru a nu ne plictisi de acela┼či fel sau tip de m├óncare zi de zi.

Combin─â alimentele care nu con┼úin amidon sau zah─âr (fructe, iaurturi simple, legume proaspete) cu biscui┼úi dietetici, din gr├óu integral sau cu granola cu con┼úinut redus de zah─âr. Evit─â pe c├ót posibil produsele care au la baz─â f─âin─â alb─â ┼či ├«nlocuie┼čte-le cu cele din cereale integrale.

Semin┼úele sunt esen┼úiale pentru o diet─â s─ân─âtoas─â, a┼ča c─â este recomandat s─â le incluzi ├«n gust─âri pe parcursul zilei. Po┼úi combina seminte de in cu iaurturi naturale, cu con┼úinut c├ót mai redus de gr─âsime, sau semin┼úe de floarea-soarelui cu felii de m─âr. Legumele crude sau fructele uscate ori proaspete sunt de asemenea recomandate ├«n gust─âri, cu iaurt sau simple.

De┼či ciocolata nu este recomandat─â a fi consumat─â ├«n cantit─â┼úi mari, din cauza con┼úinutului ridicat de gr─âsimi ┼či zaharuri, ne putem bucura ├«n continuare de gustul delicios ┼či de beneficiile acesteia asupra sistemului cardiovascular. Ciocolata neagr─â este o alternativ─â s─ân─âtoas─â, fiind bogat─â ├«n antioxidan┼úi.

B─âuturile carbogazoase con┼úin cantit─â┼úi foarte mari de zah─âr, a┼ča c─â este recomandat s─â le evit─âm. Dac─â le ├«nlocuim cu sucuri din fructe, este important s─â nu exager─âm cu consumul acestora, pentru c─â sunt de asemenea bogate ├«n zah─âr. Cea mai bun─â alegere pentru hidratare pe parcursul ├«ntregii zile, inclusiv ├«mpreun─â cu gustarea, este apa plat─â.

Gust─ârile, mesele rapide dintre cele principale, sunt importante pentru buna func┼úionare a organismului ┼či pentru a avea suficient─â energie pentru toate activit─â┼úile de pe lista noastr─â. De aceea, este important s─â alegem alimente c├ót mai bogate ├«n substan┼úe nutritive, s─ân─âtoase ┼či s─â┼úioase. Exist─â o mul┼úime de variante de gust─âri savuroase ┼či s─ân─âtoase din care s─â le alegem pe cele care ne plac!

Sursa foto: Pixabay



Recente

refuz   nu   shutterstock 2124337634 jpg
Tik Tok jpg
Sfintii Petru si Pavel shutterstock 1852640023 jpg
femeie tanara interviu job ingrijorata dec 3 2010 6 42 pm jpeg
DSC 0243 jpg
Cum po┼úi avea un p─âr bogat ┼či s─ân─âtos, chiar dac─â ├«l coafezi zilnic jpeg
Parinti imaturi  jpg
inghetata foto shutterstock
gandac de bucatarie shutterstock 1102601966 jpg
sport jpg
pasta de dinti   shutterstock 1294381117 jpg
shutterstock 1358046383 jpg
Carne jpg
carton 1 png
Baterie descarcata jpg
Tigare electronica jpg
Narcisism jpg
Rusalii shutterstock 2151194551 jpg
Intalnire jpg
muzica casti shutterstock