Iată beneficiile consumului de pepene!

dieta cu pepene verde jpeg

Pepenii nu sunt doar acea gustare hidratantă şi răcoritoare pe care să o mănânci vara, atunci când temperaturile te lasă fără suflu. Sunt şi plini de substanţe nutritive şi au şi beneficii surprinzătoare pentru sănătate!

Pepenii,cu miezul lor cărnos,fac parte din familia tărtăcuţelor,incluzând aici şi castraveţii şi bostanul. Aceştia sunt disponibili în pieţe şi magazine alimentare,şi găseşti diferite soiuri:pepene galben,roşu şi persan (ca un pepene galben,dar mai mic).

Îţi protejează inima

Pepenele roşu este o sursă bogată de licopen,acel pigment care dă culoare plantelor. Un studiu american a arătat că riscul de boli cardiovasculare a scăzut cu 50% la femeile cu mari concentraţii de licopen în plasma sangvină. Fă-ţi cuburi de gheaţă din pepene roşu,pasat ca un piure!

Citeşte şi:

Cura cu pepene roşu te scapă de 3 kg în 7 zile

5 leacuri cu pepene verde

Reducinflamaţiile

O ceaşcă (250 ml) de cuburi de pepene galben are 22% din cantitatea zilnică de vitamina B6,care ajută la menţinerea metabolismului tău.

Se pare că nivelurile scăzute de vitamina B6 sunt strâns legate de creşterea inflamaţiilor,de stresul oxidativ şi de condiţiile metabolice,inclusiv diabet zaharat şi obezitate.

Întărescimunitatea

Iată un alt motiv pentru a adăuga o felie de pepene verde în dieta de prânz a copilului tău:este o sursă deosebit de bună de citrulină,o substanţă pe care organismul o foloseşte pentru a face arginină de aminoacizi (cu un rol esenţial în funcţiile imunitare).

Se pare arginina poate ajuta la vindecarea rănilor,mai ales că vara,copiii tind să vină acasă cu o mulţime de zgârieturi şi tăieturi.

Sunt plini devitamine

Ca şi morcovii,pepenele galben îşi obţine culoarea luminoasă din vitamina A-un pahar (250 ml) de cuburi de pepene galben are aproximativ 40% din necesarul tău zilnic.

Vitamina A este importantă pentru vedere şi creşterea oaselor.

Pepenele galben este,de asemenea,o sursă bogată de vitamina C,o ceaşcă reprezentând cantitatea suficientă pentru o zi.

Ca antioxidant puternic,vitamina C lucrează pentru a forma colagen în oase,cartilaj,muşchi şi vase de sânge.