Cum putem avea o sarcină sănătoasă: 4 sfaturi utile pentru viitoare mămici

1 ce alimente contin vitamina b12 467233025 jpg jpeg

Înainte de a avea grijă de copil, este important să ştim cum să avem grijă de sănătatea noastră în timpul sarcinii. Toate obiceiurile noastre, de la ceea ce mâncăm şi până la cât de des facem mişcare, pot avea un impact semnificativ asupra stării noastre de bine şi, nu în ultimul rând, asupra bebeluşului.

Chiar dacă orice sarcină este diferită, există numeroase soluţii care ne pot ajuta să avem grijă de noi în mod corect şi să ne bucurăm de o sarcină fără griji. Iată câteva sfaturi care se pot dovedi utile pentru viitoarele mămici:

Să nu uităm de vitamine

În mod ideal, ar fi indicat ca femeile care doresc să rămână însărcinate să utilizeze vitamine şi suplimente cu cel puţin o lună înainte. Acest lucru este cu atât mai important în cazul acidului folic. Ulterior, vitaminele contribuie la buna dezvoltare a bebeluşului, mai ales că în prima lună de sarcină încep să se dezvolte creierul şi coloana vertebrală.

Printre vitaminele recomandate în sarcină se numără acidul folic, calciul, fierul şi vitamina B12. Este important să ţinem cont de faptul că vitaminele prenatale trebuie utilizate doar la recomandarea medicului şi în dozele specificate de acesta.

Să avem o alimentaţie echilibrată

Pe lângă vitaminele prenatale, alimentaţia din timpul sarcinii este importantă pentru a ne asigura că cel mic primeşte toate vitaminele şi nutrienţii esenţiali. Totuşi, este important de ştiut că nu trebuie să mâncăm în mod neapărat cât pentru doi, ci să avem un plan alimentar echilibrat, astfel încât bebeluşul să ia în greutate în mod constant şi corect şi să includem toţi nutrienţii de care avem nevoie.

Este în regulă să avem pofte din când în când, însă trebuie să consumăm zilnic fructe şi legume, dar şi alte alimente bogate în vitamine. De aceea, este important să ştim ce alimente contin vitamina B12, dar şi alte vitamine esenţiale organismului. O carenţă de vitamina B12, de exemplu, determină malformaţii la nivelul sistemului nervos (spina bifida, hidranencefalia, anencefalia) la nou-născuţi.

Să facem mişcare

Este important ca pe perioada sarcinii să rămânem active. Exerciţiile fizice pot contribui la reducerea stresului, la controlul greutăţii, la îmbunătăţirea circulaţiei sangvine, la un somn de calitate, dar şi la o stare mai bună de spirit.

Putem opta pentru clase speciale de exerciţii pentru femei însărcinate sau putem încerca să facem o plimbare în aer liber, pentru cel puţin 20 de minute. Alte exerciţii recomandate în sarcină sunt pilates sau înotul. Este indicat să discutăm cu medicul pentru a vedea ce exerciţii sunt potrivite şi, totodată, să facem mişcare cu măsură, pentru a nu pune o presiune suplimentară asupra organismului.

Să ne hidratăm corect

În timpul sarcinii, sângele transportă oxigen şi nutrienţi esenţiali fătului prin intermediul placentei, în timp ce elimină toxine şi dioxid de carbon. Aşa cum au evidenţiat studiile, acest proces face ca volumul de sânge să crească gradual pe durata sarcinii pentru a face faţă activităţii suplimentare. Iar pentru a sprijini acest proces, este important să consumăm cât mai multă apă.

În acelaşi timp, apa ajută să preîntâmpinăm alte manifestări care pot să apară în timpul sarcinii, precum constipaţia, infecţiile urinare, durerile de cap sau oboseala. În general, e indicat să consumăm cel puţin doi litri de apă pe zi. Alte alternative sunt sucurile naturale de fructe, fără zahăr adăugat, sau apa infuzată.

Aşadar, o sarcină sănătoasă depinde în mare măsură de obiceiurile pe care le adoptăm în această perioadă şi de modul în care avem grijă de noi şi de bebeluş. Trebuie să avem o alimentaţie echilibrată, să nu uităm de vitamine, să facem mişcare şi să consumăm cel puţin doi litri de apă pe zi, pentru a ne simţi bine şi pentru ca fătul să se dezvolte corect.

FOTO Shutterstock