Fructul pe care este bine să îl consumi la mesele copioase de Sărbători. Previne problemele digestive

1 shutterstock 507424045 jpg jpeg

Mulţi dintre noi ne înfruptăm cu poftă din numeroasele preparate de pe mesele îmbelşugate de Sărbători. Pentru a nu avea neplăceri digestive precum indigestia este bine să avem grijă la asocierile alimentare. Un truc este să incluzi la aceste mese un fruct care şi-a demonstrat beneficiile în susţinerea digestiei.

Preparatele tradiţionale de Crăciun sunt o adevărată provocare pentru stomac şi ficat, cu atât mai mult dacă ai şi unele probleme de sănătate. Mai ales dacă ai ţinut post, trebuie să fii foarte cumpătat şi să mănânci echilibrat, câte puţin. Dacă te vei înfrupta cu prea multe sarmale, salată de boeuf, cârnaţi, caltaboşi şi alte astfel de mâncăruri tradiţionale, rişti să faci indigestie. Este foarte important ca persoanele cu afecţiuni hepato-biliare să evite combinaţia de mâncăruri grele şi alcool. Pacienţilor cu boli cronice le este recomandat ca între felurile de mâncare (de exemplu, între sarmale şi friptură) să fie distanţe cel puţin 4 - 5 ore. Trebuie evitate şi combinaţiile greu digerabile - proteină cu carbohidraţi (carne cu cartofi), iar fripturile să fie însoţite de legume crude, fierte sau înăbuşite. În cazul celor hipertensivi trebuie avut grijă la aportul de sare şi grăsimi animale.

Ananasul, sursă de enzime necesare digestiei

În general, se recomandă ca fructele să fie consumate la distanţă de alte mese. Însă ananasul este o excepţie. Pentru a ajuta digestia şi pentru a preveni balonarea, mănâncă 2 felii de ananas proaspăt, fie înainte, fie imediat după masă, mai ales dacă ai consumat carne. Acest fruct exotic conţine enzime precum bromelina, care are efecte antiinflamatoare şi ajută la prevenirea constipaţiei şi a indigestiei. Efecte benefice în acest sens are şi kiwi.

Un alt aliat în digestia alimentelor bogate în grăsimi şi proteine este sucul de lămâie. Friptura este bine să fie însoţită de o salată de plante amare şi digestive precum rucola sau de murături, bogate în probiotice, care susţin flora intestinală.



Recente