Poziţia de somn pe care ar trebui s-o eviţi. Ce semne arată că îţi afectează deja coloana vertebrală

1 74466 original jpg jpeg

Obiceiurile ne influenţează mai mult decât bănuim. Unul dintre acestea are efecte negative care ar trebui luate în serios până nu-ţi creează probleme serioase de sănătate.

Unii preferă să doarmă pe spate sau pe burtă, în timp ce alţii se odihnesc cel mai bine când dorm pe o parte, cu o pernă între picioare. Dacă ai o poziţie predilectă atunci când te aşezi să dormi, ar trebui să ştii că o anumită poziţie de somn îţi poate afecta sănătatea. Potrivit experţilor, aceasta tensionează coloana vertebrală. Descoperă ce obicei dăunător ar trebui să nu mai repeţi când te pregăteşti de culcare!

Fii atent la picioare!

Experţii au atras atenţia asupra faptului că încrucişarea picioarelor în timp ce dormi pe o parte poate afecta coloana vertebrală. În privinţa poziţiilor de dormit, aceştia recomandă atenţie la ceea ce facem cu picioarele. Răsucirea unui picior într-o parte poate fi dăunătoare, deoarece dacă preferi să dormi într-o poziţie de răsucire, se poate ajunge la o aliniere greşită a coloanei vertebrale. După cum indică expertul în somn Derek Hales, fondator al NapLab.com, această aliniere apare deoarece coloana vertebrală se va răsuci odată cu picioarele, ceea ce nu este o poziţie naturală a coloanei. „Pe parcursul a mai multor ore de somn se creează o presiune nejustificată asupra coloanei vertebrale, ceea ce face să apară puncte de presiune ale articulaţiilor, muşchilor şi ligamentelor spatelui şi umerilor, ceea ce duce la durere după trezire”, a explicat Hales.

Citeşte şi: Poziţiile de somn care alină cele mai comune dureri

Durerile de dimineaţă indică o poziţie inconfortabilă

O poziţie răsucită te poate face să te simţi inconfortabil la început, dar fără să observi încordarea coloanei vertebrale. Din cauză că această poziţie determină răsucirea coloanei vertebrale în partea inferioară, acest lucru poate duce la creşterea presiunii şi la durere în timp. Acumularea de tensiune poate provoca dureri în diferite părţi ale corpului: şolduri, partea de jos sau de sus a spatelui, gât.

Nu ezita să te adresezi unui medic în caz de dureri sau amorţeală

Durerile provocate de această poziţie de dormit ar trebui să te convingă să mergi la un medic, altfel se vor intensifica odată cu trecerea timpului. O postură de somn nepotrivită poate duce la dureri de spate, de gât care nu trec de la sine, ci doar cu ajutorul unui ortoped, chiropractician sau medic de medicină fizică şi reabilitare.

Citeşte şi: Felul în care dormi dezvăluie caracterul tău

O altă manifestare a presiunii care se pune pe coloana vertebrală în timpul somnului din cauza unei poziţii cu picioarele încrucişare este amorţeala. Dacă îţi încrucişezi picioarele în timp ce dormi pe o parte, venele de la picioarepot fi comprimate, ceea ce restricţionează fluxul de sânge, provoacă umflarea picioarelor şi gleznelor, ceea ce conduce la apariţia amorţelii unuia sau ambelor picioare sau furnicături în picioare

În general, dormitul cu picioarele răsucite dăunează sănătăţii, nefiind o poziţie odihnitoare. Utilizarea pernelor poate ajuta la atenuarea tensiunii coloanei vertebrale. O pernă poate susţine genunchii atunci când dormi pe o parte. De asemenea, poţi încerca să dormi pe spate cu o pernă sub cap şi alta sub genunchi pentru a-ţi menţine coloana vertebrală dreaptă.