Alimente pentru o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă

1 73323 original jpg jpeg

Decât să ajungi în situaţia de a apela la medici pentru restabilirea sănătăţii, mai bine ai în vedere următoarele lucruri: alimentaţia de zi cu zi, odihna şi combaterea stresului oxidativ. Astfel, potrivit specialiştilor, vei avea o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă.

Profesorul Luc Montagnier,laureat al premiului Nobel pentru Fiziologie şi Medicină în 2008 pentru descoperirea virusului HIV,consideră că populaţia trebuie educată în spiritul prevenţiei.

Pentru buna funcţionare a organismului,profesorul recomandă alegerea fructelor,legumelor şi a plantelor proaspete sau cât mai puţin prelucrate termic deoarece doar aşa ne putem bucura de antioxidanţii de care dispun.

"Cei mai buni antioxidanţi vin din surse naturale",spune profesorul. Aceşti antioxidanţi contraatacă radicalii liberi menţinând astfel starea de sănătate.

“Este indicat să utilizăm combinaţii de antioxidanţi,nu doar unul singur,spre exemplu,vitaminele E şi C formează împreună una dintre cele mai bune combinaţii antioxidante",completează cercetătorul.

Însă tot ceea ce este în exces strică,inclusiv o cantitate prea mare de antioxidanţi în organism dăunează,spune Luc Montagnier. De aceea, este recomandat să nu iei suplimente alimentare fără consultul unui specialist.

De asemenea,o alimentaţie echilibrată trebuie să conţină cantităţi moderate de zaharuri,de proteine şi grăsimi,mai ales sub formă de acizi graşi polinesaturaţi,spune profesorul.

Eficacitatea acestor lipide depinde de un bun echilibru:raportul între Omega 6 (dintre care acidul linoleic) şi Omega 3 (dintre care acidul alfa-linoleic) trebuie să respecte o proporţie de 5 la 1.

Sursele de Omega 3 şi Omega 6 sunt somonul,tonul,sardinele,uleiul de măsline extravirgin,nucile,seminţele de cânepă şi uleiul de cânepă.