Alimentele crude

1 85143 original jpg jpeg

Deşi cele mai multe alimente ajung, mai devreme sau mai târziu, să fie gătite, există o serie de bucate care sunt mai sănătoase pentru organism atunci când sunt consumate în stare crudă.

Planificarea unui stil de viaţă sănătos aduce cu sine schimbări serioase în alimentaţie. Consumul de legume şi de fructe este cel care face diferenţa şi totodată, contează şi modul în care sunt consumate toate alimentele. De aceea, este important să ştim când e bine să le gătim şi când este recomandat să le mâncăm în stare crudă, pentru a putea profita de nutrimentele atât de necesare organismului.

Legumele

Majoritatea legumelor pot fi consumate în stare crudă. Un exemplu bun este broccoli. Acesta conţine fibre solubile şi insolubile, vitamina C în cantităţi mari şi vitamina K, necesară pentru o bună circulaţie sanguină. Broccoli are în compoziţie un compus numit sulforafan, care acţionează direct asupra unei bacterii dăunătoare organismului, ce provoacă de regulă mai multe afecţiuni gastrice. De asemenea, este o legumă bogată în fitonutrimente, eficiente în diminuarea riscului de diabet şi de boli cardiovasculare. În cazul în care nu îl poţi consuma crud, o altă variantă ar fi gătirea lui la aburi, dar nu mai mult de 5-6 minute, ca să-şi păstreze măcar o parte din proprietăţi. Şi sparanghelul este o alegere bună pentru organism, pentru că are în compoziţie antioxidanţi care au un rol protector pentru celulele organismului. Poate fi consumat ca o gustare între mese.

Seminţele

Consumul de seminţe crude este recomandat, deoarece, când sunt gătite, îşi pierd cele mai importante proprietăţi. Seminţele de chia conţin antioxidanţi, fibre, proteine, calciu şi magneziu. Ele scad riscul bolilor cardiovasculare şi stabilizează nivelul zahărului din sânge. Încearcă să introduci în meniu şi seminţe crude de floarea soarelui, care sunt bogate în acid folic şi în grăsimi bune. Consumul lor ajută şi în combaterea bolilor de rinichi sau de bilă. Pentru alte surse de proteine şi vitamine, sunt recomandate şi seminţele de dovleac, susan sau cânepă.

Sucurile din fructe şi legume

Poţi beneficia de aportul de vitamine din fructe şi legume doar dacă prepari sucurile în casă. Evită băuturile din comerţ, chiar dacă este pe etichetă e specificat că sunt naturale, fiindcă ele trec prin mai multe etape înainte să fie ambalate şi gata de consum. Cea mai sănătoasă variantă este achiziţionarea legumelor sau fructelor proaspete şi prepararea lor. Astfel, te vei bucura de o serie de beneficii pe care le aduce doar varianta lor crudă, neprocesată.