Angajatorii te caută pe Facebook!

1 51480 original jpg jpeg

Cauţi un job, găseşti un anunţ, trimiţi un CV. Dar te aştepţi ca respectiva firmă să te caute pe Facebook, după ce ţi-a vizualizat CV-ul? Află ce anume din profilul tău îi interesează pe angajatori!

Potrivit unui studiu recent,aproximativ 40% dintre angajatorii din domeniul tehnologiei caută pe site-urile de socializare paginile celor care candidează pentru un job în interiorul companiei.

Care sunt reţelele pe care angajatorii le folosesc cel mai des pentru a se informa în legătură cu un candidat? Ei bine,acestea sunt Facebook şi LinkedIn. Ce-i drept,la LinkedIn ne-am fi aşteptat. Dar Facebook conduce detaşat.

Studiul Eurocom Worldwide arată că 51% dintre firme au pagini proprii pe Facebook,46% au conturi pe Twitter şi 43% sunt prezente pe LinkedIn.

Mai mult,38% dintre participanţii la studiu au spus că vor folosi din ce în ce mai intens social media în următorul an. Aşadar,CV-ul tradiţional este,treptat,înlocuit de profilul online,pe care companiile îl consideră mai diversificat şi mai expresiv.

În timpul “investigaţiei”,angajatorii urmăresc mai ales parcursul profesional al candidatului,dar nu neglijează nici like-urile sau comentariile postate de aceştia,precizează un raport al studiului,preluat de Guardian.co.uk.

Iată ce contează pentru angajatori din profilul onlin al candidatului:

46%-parcursul profesional

45%-educaţia

33%-recomandările (în special pe LinkedIn)

24%-hobby-urile,interesele

21%-

-urile pe Facebook

21%-comentariile postate,link-urile

21%-afilierile la grupuri şi comunităţi online

15%-fotografiile

10%-comentariile prietenilor.