Angajatorii te caută pe Facebook!
Cauţi un job, găseşti un anunţ, trimiţi un CV. Dar te aştepţi ca respectiva firmă să te caute pe Facebook, după ce ţi-a vizualizat CV-ul? Află ce anume din profilul tău îi interesează pe angajatori!
Potrivit unui studiu recent,aproximativ 40% dintre angajatorii din domeniul tehnologiei caută pe site-urile de socializare paginile celor care candidează pentru un job în interiorul companiei.
Care sunt reţelele pe care angajatorii le folosesc cel mai des pentru a se informa în legătură cu un candidat? Ei bine,acestea sunt Facebook şi LinkedIn. Ce-i drept,la LinkedIn ne-am fi aşteptat. Dar Facebook conduce detaşat.
Studiul Eurocom Worldwide arată că 51% dintre firme au pagini proprii pe Facebook,46% au conturi pe Twitter şi 43% sunt prezente pe LinkedIn.
Mai mult,38% dintre participanţii la studiu au spus că vor folosi din ce în ce mai intens social media în următorul an. Aşadar,CV-ul tradiţional este,treptat,înlocuit de profilul online,pe care companiile îl consideră mai diversificat şi mai expresiv.
În timpul “investigaţiei”,angajatorii urmăresc mai ales parcursul profesional al candidatului,dar nu neglijează nici like-urile sau comentariile postate de aceştia,precizează un raport al studiului,preluat de Guardian.co.uk.
Iată ce contează pentru angajatori din profilul onlin al candidatului:
46%-parcursul profesional
45%-educaţia
33%-recomandările (în special pe LinkedIn)
24%-hobby-urile,interesele
21%-
-urile pe Facebook
21%-comentariile postate,link-urile
21%-afilierile la grupuri şi comunităţi online
15%-fotografiile
10%-comentariile prietenilor.