Ce alimente îţi hrănesc frumuseţea

1 47944 original jpg jpeg

Îţi place să te faci frumoasă în fiecare zi. Nici nu crezi că ai putea trăi fără rimel, fond de ten şi ruj pentru că aceste „ustensile” te ajută să arăţi bine. Dar mai importante decât trusa de machiaj sunt alimentele cu care îţi hrăneşti frumuseţea. Unele îţi fac ochii mai odihniţi, altele înlătură micile imperfecţiuni de pe faţa ta, îţi întăresc unghiile şi-ţi fac părul strălucitor. Include-le zilnic în meniul tău şi vei fi frumoasă în orice anotimp.

Ai o piele frumoasă cu peşte şi cereale integale

Ca să ai o piele frumoasă trebuie să menţii echilibrul nivelului de lipide şi de apă din corp. Fără aceste două componente vei avea o piele uscată şi fragilă. Care este soluţia:trebuie să-i dai cât mai multe elimente bogate în vitamina B şi Omega 3 şi să bei cât mai multe lichide. Tot grupul de vitamine B stimulează producerea de colagen şi de elastină de la nivelul pielii,iar acizii graşi din Omega 3 împiedică deshidratarea pielii. Ce ar trebui să mănânci:cereale integrale,orez,peşte oceanic şi fructe uscate neprăjite.

Tenul tău e mai tânăr cu citrice şi legume colorate

Ca să ai un ten cât mai proaspăt trebuie să-i dai zilnic raţia de antioxidanţi. De aceea în fiecare zi trebuie să ai în meniu alimente bogate în vitamina C,vitamina A şi vitamina E. Vitamina C este o vitamină care apără de factorii externi şi o găseşti în citrice,varză şi pătrunjel. Vitamina A îi dă tenului supleţe,prospeţime şi îl protejează de razele UV. O iei din ficat,ouă,lactate,precum şi legumele colorate ca ardeiul gras,roşii şi morcovi. Vitamina E este cea care-ţi repară tenul de efectele nocive ale soarelui şi o găseşti în fructele uscate şi uleiurile vegetale.

Un zâmbet perfect are nevoie de lactate şi apă minerală

Cum ar fi zâmbetul tău dacă nu ai avea o dantură perfectă. Tocmai de aceea este bine să fumezi cât mai puţin şi să înlocuieşti dulciurile cu alimente bogate în calciu,fosfor şi fluor. Toate cele trei minerale îţi fortifică dinţii şi construiesc un strat de protecţie pe smalţul lor. Le găseşti în principal în produsele lactate cu un conţinut mai ridicat de grăsimi:telemea,iaurt gras,caşcaval,lapte de capră. Dar şi în tomate,varză,cireşe sau ridichi.

Părul strălucitor este hrănit cu peşte şi ouă

Părul,ca şi pielea,reflectă sănătatea corpului şi psihicului tău. Când tu nu te simţi bine,nici el nu arată bine. Este fragil,casant şi lipsit de strălucire. De aceea este important să incluzi în alimentaţie vitamina B2 care reglează nivelul de sebuum,vitamina B5 care-i dă strălucire şi B 8 care întârzia apariţia firelor albe. Le iei din peşte,ouă,cereale integral şi drojdie de bere.

Unghiile devin mai tari cu fructe de mare şi usturoi

Ca şi părul,unghiile reflectă starea ta de sănătate. Dacă sunt casante,moi şi au pete albe înseamnă că ai o carenţă de minerale. Ai nevoie de alimente bogate în fier,calciu şi sulf,adică de lactate,carne roşie,fructe de mare,fasole boabe,ceapă şi usturoi. 



Recente