Ce mănânci şi cum te hidratezi vara

1 74490 original jpg jpeg

Vara este momentul potrivit pentru detoxifierea organismului. Aşa că, include în alimentaţie cât mai multe fructe şi legume de sezon şi bea cât mai multe lichide pentru a nu te deshidrata.

„Trebuie să renunţăm la vechile obiceiuri de alimentaţie,încărcate caloric,consistente şi să alegem în schimb o dietă asortată anotimpului,bogată în fructe şi legume,în combinaţie cu oleaginoase,leguminoase,lactate degresate şi carne alba slabă,preferabil peşte sau fructe de mare“,explică Luminiţa Florea,medic specialist diabet,nutriţie şi boli metabolice din cadrul Centrului Medical ProVita-Diagnostic şi tratament.

Ce ar trebuie să includă regimul tău alimentar

Pe perioada verii,ai grijă ca din dietă să nu-ţi lipsească:

-carnea albă (pui/ curcan,peşte slab sau gras oceanic),ou,lapte şi derivate de lapte (brânzeturi până spre maxim  18-20% grăsime,de vacă sau capră);

-legumele şi fructele proaspete,de sezon (care asigură un aport maxim de substanţe nutritive specifici);

-cerealele şi seminţele (de in,susan,cânepă,floarea-soarelui,dovleac,goji);

-oleaginoasele (nuci,alune,fistic,caju,migdale);

-pseudocerealele:mei,quinoa,hrişcă,cous-cous;

-leguminoasele:năut,linte,mazăre,fasole boabe.

Lista alimentelor şi a băuturilor pe care trebuie să le eviţi pe perioada verii

-grăsimile animale (carnea grasă roşie – porc,vită,tocăturile,mezelurile,afumăturile,conservele,untul sau smântâna integrale,brânzeturile foarte grase-oaie/ bivoliţă,prăjelile-tip mici,cârnaţi,chiftele,şniţele,produsele tip fast-food);

-glucidele rafinate,derivate de zahăr şi făină albă (prăjituri,bomboane,patiserie,foietaje,cremele de patiserie,gogoşi etc);

-băuturile energizante consumate în exces:carbogazoase,ce conţin cofeină,cafeaua şi ceaiul verde în cantitate mare,iar alcool cu moderaţie.

Nu uita de apă!

Totodată,ţine cont ca vara să bei cât mai multe lichide,pentru a nu te deshidrata. Bea cel puţin 2 l de apăpe zi,cât şi ceaiuri neîndulcite. Ele nu trebuie consumate foarte reci,ci la temperatura camerei. În plus,dacă faci sport,acordă o atenţie suplimentară capitolului hidratare:„Studiile au demonstrat că pierderi mici,de doar 1-2% din greutatea corporală,prin deshidratare,pot duce la scăderi ale performanţei sportive cu 10-20%! Asigurarea aportului corect de apă este vital şi depăşeşte recomandarea standard,în condiţii bazale,de minim 2 l de lichide/ zi“,avertizează dr. Luminiţa Florea.