Cine sunt cei mai activi cumpărători online: femeile sau bărbaţii? Iată ce spune un studiu!

1 71704 original jpg jpeg

66% dintre românii care fac cumpărături online sunt bărbaţi şi doar 34% femei, spre diferenţă de vecinii noştri bulgari şi unguri, unde femeile sunt mai active în acest domeniu.

Conform unui studiu Compari.ro realizat la începutul lui 2015 de GKI Digital,cumpărătorii online din Bulgaria sunt în proporţie de 58% femei şi 42% bărbaţi,iar cei din Ungaria 51% femei şi 49% bărbaţi.

Rezultatele arată diferenţe semnificative şi cu privire la produsele achiziţionate online:românii achiziţionează cu preponderenţă electronice-componente pentru calculator,telefoane mobile,tablete şi produse electronice precum televizoare,console de jocuri,cititoare de cărţi electronice. Bulgarii cumpără aproape în proporţii egale electronice şi articole vestimentare,iar ungurii achiziţionează o gamă mai variantă de produse:electronice,cărţi,articole vestimentare şi electrocasnice.

În ceea ce priveşte obiceiurile de cumpărare ale românilor,în urma studiului au rezultat 6 profile de cumpărători în mediul online:Experţii(29%) – cei care cunosc cel mai bine acest sistem,Căutătorii de reduceri(18%) – cei care urmăresc ofertele,Cei care verifică(16%) – cei care analizează cel mai mult ofertele,Începătorii(13%) – cei care abia au început să cumpere online produse,Cumpărătorii ocazionali(12%) – cei care cumpără ocazional şi Aventurierii(12%) – cei deschişi la noi experienţe. Înainte de a face o achiziţie,majoritatea aleg ca sursă de informare principală site-urile de comparare a preţurilor,urmate de magazinele online de unde îşi cumpără direct produsele.

“Achiziţiile online ne oferă mobilitate şi acces la o paletă largă de produse şi servicii,de aceea în ultimii ani au înregistrat o dezvoltare semnificativă în România;acest studiu reprezintă un prim pas pentru a cunoaşte cât mai bine consumatorul din online şi obiceiurile sale de cumpărare”,a declarat Melinda Bányai,Senior Account Manager Compari.ro.

Aproape 30% dintre românii care fac achiziţii online se încadrează în categoria Experţi,fiind cei care cunosc cel mai bine serviciile online,metodele de plată şi de livrare şi care preferă cumpărăturile online deoarece le consideră uşor de gestionat şi oferă un preţ avantajos.

sunt cei care au cel mai mult încredere în acest sistem,care achiziţionează tipuri diverse de produse,în mod constant şi într-un timp foarte scurt,şi care se informează în prealabil din mai multe surse. Acest tip de cumpărător online este reprezentat în preponderenţă de bărbaţii cu vârstele cuprinse între 30 şi 49 de ani,care trăiesc în mediul urban şi care preferă magazinele cu o gamă diversificată de produse. 36% dintre aceştia au cumpărat produse online de peste 10 ori în ultimul an.

Pentru

obiceiurile de cumpărături sunt determinate de ofertele pe care le găsesc şi de aceea fac cumpărături în mod spontan,dar după un timp mai lung de analiză. Decizia de a plasa o comandă este determinată de un newsletter primit,însă în final preţul este factorul decisiv pentru membrii acestei grupe. În această categorie,majoritatea sunt bărbaţi cu vârstele cuprinse între 30 şi 49 de ani,care trăiesc în mediul urban. 63% dintre aceştia au achiziţionat online produse de peste 5 ori în 2014.

sunt cei care se informează din mai multe surse înaintea plasării unei comenzi online,pentru ei calitatea fiind prioritară atât la produs,cât şi în ceea ce priveşte serviciile oferite de magazin. Sunt reprezentaţi de bărbaţi cu vârstele cuprinse între 40 şi 49 de ani din Bucureşti,majoritatea având studii superioare.

sunt cei care încă îşi construiesc primele impresii,nu au testat toate opţiunile de cumpărare şi de aceea se informează online,dar preferă să achiziţioneze direct din magazinele tradiţionale,70% dintre ei considerând lipsa posibilităţii testării produsului un impediment. Aceştia sunt de obicei bărbaţii din mediul rural cu vârstele cuprinse între 30 şi 49 de ani,cu studii medii.

sunt cei care comandă produse online doar de câteva ori pe an,când achiziţionează cadouri,de regulă cu ocazia unor momente speciale familiale. Aceştia se informează despre fiecare amănunt legat de comandă şi nu doresc să furnizeze datele personale,preferând să plătească în numerar. Cei care se încadrează în această categorie sunt de regulă bărbaţii din mediul urban cu vârstele cuprinse între 30 şi 50 de ani.

sunt foarte activi pe internet,sunt cei mai deschişi la cumpărarea produselor online,achiziţiile lor fiind făcute în mod spontan. Le place să experimenteze şi sunt interesaţi de magazine noi,de soluţii noi de plată sau livrare şi totodată sunt cei care comandă şi din străinătate. Aceştia sunt majoritatea bărbaţi,cu vârstele cuprinse între 30 şi 59 ani,din mediul urban. 54% dintre

au achiziţionat în 2014 produse în mediul online de peste 10 ori.

„În acest moment cumpărăturile din mediul online din România nu sunt foarte diversificate,majoritatea produselor cumpărate fiind din zona IT&C sau mobile,şi românii trebuie încurajaţi mai mult în acest sens. Pe piaţă există o evoluţie referitoare atât la numărul celor care testează magazinele şi achiziţiile online,cât şi la diversitatea produselor accesibile pe internet,de aceea prin acest studiu am urmărit să identificăm tipurile de consumatori din mediul online din România şi ce îi determină să facă achiziţii online,ca să putem să le oferim soluţii personalizate”,a completat Melinda Bányai.

Studiul despre România a fost realizat pe un eşantion de 900 de persoane,cel din Bulgaria pe 700 de persoane,iar cel din Ungaria pe 2.000 de persoane.

Respondenţii studiului au participat în prealabil la un joc cu premii care a fost publicat pe pagina www.compari.roşi pe pagina oficială de Facebook.