De ce e bine să bei 2 ceşti de cafea pe zi

1 67292 original jpg jpeg

Despre această băutură populară s-a spus multă vreme că afectează sănătatea şi că provoacă boli de inimă şi cancer. Acum, noile cercetări au respins aceste ipoteze, iar oamenii de ştiinţă susţin că licoarea este foarte bună pentru sănătatea organismului.

Beneficiile depăşesc riscurile

Se crede că o ceaşcă de cafea pe zi poate aduce următoarele beneficii:

Protecţie împotriva bolilor de ficat,inclusiv cancer la ficat.

Protecţie împotriva bolii Parkinson.

Protecţie împotriva diabetului de tip 2.

Îmbunătăţirea funcţiei cognitive.

Scăderea riscului de depresie.

Ce riscuri are consumul excesiv de cafea

Ca întotdeauna,există unele riscuri care vin cu o ceaşcă de cafea. Conform cercetărilor,consumul excesiv de cafea nefiltrată măreşte colesterolul „rău“. De asemenea,unii oameni nu sunt capabili să descompună cofeina în organism la fel de repede ca şi ceilalţi din cauza unei mutaţii genetice comune. Pentru ei,două sau mai multe ceşti de cafea pe zi poate creşte riscul de boli de inimă.

De ce e bună cafeaua pentru ficat

Cofeina metabolizează o substanţă numită paraxantina,care este asociată cu sănătatea ficatului. Teoria generală din spatele succesului acestei licori este că paraxantina previne creşterea ţesutului conjunctiv,astfel încât dezvoltarea de fibroză (formarea de ţesut conjunctiv în exces care perturbă funcţionarea organelor) este amânată.

Potrivit unei analize efectuate în 2007,2 ceşti de cafea pe zi reduce riscul de cancer la ficat cu 43%. Un alt studiu din 2013 a arătat că băutura protejează împotriva bolilor hepatice cronice. La pacienţii care suferă deja de boli hepatice cronice,persoanele consumatoare de cafea au redus riscul de ciroză. S-a dovedit ştiinţific că licoarea este benefică şi pentru cei care suferă de hepatită non-virală.

Cât de multă cafea este indicat să consumi

Depinde de fiecare individ. Vârsta,greutatea,istoricul medical şi toleranţă pentru cafea trebuie să fie luate în considerare. Potrivit Clinica Mayo,limita de siguranţă pentru adulţii sănătoşi pare a fi de 400 de miligrame de cofeină pe zi.