De ce ţi se face somn după masa de prânz. Soluţiile eficiente care te scapă de această problemă

1 somn jpg jpeg

Dacă după ce mănânci la prânz te simţi obosit, nu te îngrijora! Mulţi oameni experimentează acest lucru. Mai mult decât atât, cercetătorii au aflat care sunt cauzele care duc către această problemă, des întâlnită.

Sc─âderea nivelului de energie dup─â mas─â se nume┼čte ÔÇ×somnolen┼ú─â postprandial─âÔÇč ┼či este un fenomen natural. ├Än general, ├«ntre orele pr├ónzului, organismul se afl─â ├«n cel mai sc─âzut punct al eficien┼úei. Dup─â mas─â, fluxul sanguin sufer─â modific─âri, iar noi devenim obosi┼úi. ├Än plus, nivelul de somnolen┼ú─â pe care ├«l resim┼úim depinde ┼či de unele tipuri de alimente pe care le consum─âm.

Alimentele care provoacă somnolenţă

Persoanele care consum─â o mas─â copioas─â format─â din carbohidra┼úi ┼či proteine, la pr├ónz, au ┼čanse mai mari s─â se simt─â obosite. De ce?

Explicaţia este una simplă - după masă, corpul produce mai multă serotonină, (substanţă chimică care reglează ciclurile de somn). În plus, un aminoacid, numit triptofan, care se află în compoziţia multor alimente bogate în proteine, ajută la produţia la serotonină, iar carbohidraţii absorb triptofanul.

Triptofanul apare ├«n alimente precum: somon, pui, ou─â, spanac, soia, lapte, semin┼úe sau br├ónz─â, iar carbohidra┼úii sunt prezen┼úi ├«n alimente precum: orez, paste, p├óine alb─â, biscui┼úi, pr─âjituri, porumb, lapte ┼či zah─âr. 

Cite┼čte ┼či: Cum ├«i ajut─â laptele cald pe insomniaci, plus alte alimente care induc starea de somn

Cite┼čte ┼či: Ce s─â faci ├«nainte de culcare, ca s─â scapi de stres, s─â adormi rapid ┼či s─â ai un somn lini┼čtit

├Än plus, consumul de alcool, pe timpul zilei ┼či lipsa de odihn─â pot contribui masiv la starea de somnolen┼ú─â.

Care sunt soluţiile?

Lipsa de energie, din timpul zilei, poate fi periculoasă pentru persoane care lucrează într-un mediu alert. Ce trebuie să faci pentru a evita ca acest lucru să ţi se întâmple?

  • Consum─â cantit─â┼úi mici de m├óncare. ├Änlocuie┼čte mesele copioase, cu gust─âri mici ┼či dese, la c├óteva ore;
  • Dormi cel pu┼úin 7 ore pe noapte;
  • Asigur─â-te c─â ai parte de suficient─â lumin─â natural─â;
  • Exerci┼úiile fizice f─âcute regulat te pot ajuta, mai ales dup─â ce ai m├óncat;
  • Evit─â consumul de alcool, ├«n timpul meselor;
  • Consum─â cofein─â cu modera┼úie.

Surs─â foto: Shutterstock 



Recente

refuz   nu   shutterstock 2124337634 jpg
Tik Tok jpg
Sfintii Petru si Pavel shutterstock 1852640023 jpg
femeie tanara interviu job ingrijorata dec 3 2010 6 42 pm jpeg
DSC 0243 jpg
Cum po┼úi avea un p─âr bogat ┼či s─ân─âtos, chiar dac─â ├«l coafezi zilnic jpeg
Parinti imaturi  jpg
inghetata foto shutterstock
gandac de bucatarie shutterstock 1102601966 jpg
sport jpg
pasta de dinti   shutterstock 1294381117 jpg
shutterstock 1358046383 jpg
Carne jpg
carton 1 png
Baterie descarcata jpg
Tigare electronica jpg
Narcisism jpg
Rusalii shutterstock 2151194551 jpg
Intalnire jpg
muzica casti shutterstock