Moduri prin care previi poftele alimentare

1 80532 original jpg jpeg

Foamea este un fenomen psihologic şi fizic şi, din acest motiv, avem uneori pofte de mâncare, chiar dacă ne este foame sau nu. Dar, odată cu trecerea timpului, aceste pofte alimentare (dulci, sărate sau acre) pot provoca creşterea în greutate şi probleme de sănătate.

Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să previi poftele culinare pentru alimente nesănătoase:

Include proteine şi fibre în alimentaţia ta

Alimentele bogate în proteine şi fibre oferă energie organismului. În afară de aceasta, produsele care sunt surse importante de fibre şi proteine necesită mai mult timp pentru realizarea procesului de digestie; adică sunt săţioase şi previn poftele pentru alte gustări.

Bea apă

Apa este necesară pentru îndeplinirea funcţiilor organismului. Iar un pahar de apă băut înainte de a mânca suprimă pofta de mâncare şi cantitatea consumată va fi mult mai mică. Cu apa poţi păcăli poftele alimentare, plus că foamea te poate induce în eroare când nu îţi este foame, ci corpul este de fapt deshidratat. Aşadar, dacă simţi că îţi este foame, bea un pahar de apă şi pofta va dispărea.

Mănâncă de fiecare dată micul dejun

Săritul peste micul dejun poate provoca o scădere a nivelului de zahăr din sânge, ceea ce poate provoca probleme de supraalimentare în timpul zilei. Recomandat este să mănânci în fiecare dimineaţă micul dejun, iar alimentele consumate trebuie să fie surse importante de fibre şi proteine – te ajută să menţii sub control nivelul de zahăr din sânge şi să previi poftele culinare nesănătoase.

Odihneşte-te

Din cauza lipsei de somn, efectele negative care au loc asupra organismului sunt multe, iar unul dintre ele este creşterea producţiei hormonului de foame. Aşadar, pentru a preveni poftele de mâncare şi supraalimentarea, hrăneşte-te sănătos şi dormi cel puţin 7 ore pe noapte.

Bea o ceaşcă de cafea

Poate nu ştiai, dar cafeaua ajută la prevenirea poftei de mâncare. De fapt, două ceşti de cafea băute până în prânz stimulează metabolismul şi suprimă poftele alimentare nesănătoase.



Recente

medic incepator jpg
bnb@clikpentrufemei ro (1) jpg
Alege un desert preferat si afla cum esti perceput  Sursa foto shutterstock 1013046382 jpg
O femeie care pleaca in concediu  jpg
Culoarea preferata  Sursa foto shutterstock 2360547709 jpg
cursuri functionari curs resurse umane jpg
Beneficiile extrasalariale si afacerile la inceput de drum de ce ai nevoie de ele jpg
Stima de sine jpg
Minimalimul emotional  Sursa foto shutterstock 2409609473 jpg
psiholog jpg
Cum sa scapi de stres in opt secunde  Sursa foto shutterstock 1771976678 jpg
Test  Care fata e mai atragatoare  Sursa foto Pixabay si Shutterstock jpg
vise jpg
Test  Alege 3 animale  Sursa foto shutterstock 2156214857 jpg
De ce vezi adesea 1111  Sursa foto shutterstock 285177449 jpg
protectie spirituala jpg
Ce senzatii fizice dau diverse emotii  Sursa foto shutterstock 259347731 jpg
culori jpg
Regula 3 30 300 pentru a fi fericit  Sursa foto shutterstock 2228784763 jpg
Tendinta pe retelele sociale de combatere a strestului  Tapping EFT  Sursa foto shutterstock 2141108933 jpg