Topul superalimentelor specifice primăverii

1 80560 original jpg jpeg

Fiecare anotimp are specifice anumite alimente, care sunt sănătoase şi care îi oferă organismului substanţele nutritive de care are nevoie. Şi, pentru că am ieşit din iarnă şi am intrat în primăvară, iată care sunt superalimentele care nu trebuie să-ţi lipsească din meniul zilnic.

Ceapa verde

Cunoscută şi sub numele de ceapa primăverii, aceasta este sursă importantă de fitochimicale (antioxidanţi) şi compuşi sulfurici, care reduc riscul de boli cardiovasculare, renale, cronice şi anumite tipuri de cancer. Produsele cu conţinut de sulf sunt deosebit de eficiente când sunt consumate crude.

Mazărea verde

Printre primele legume care apar primăvara este mazărea. O ceaşcă de mazăre conţine 7 grame de fibre şi 8 grame de proteine, cu aproximativ 100% din necesarul zilnic de vitamina C şi 25% din necesarul de vitamina A. Conţinutul de vitamina A din mazărea verde, combinat cu conţinutul lor ridicat de carotenoide - luteină şi zeaxantină -, sunt foarte buni pentru sănătatea ochilor. În concluzie, mazărea este o legumă foarte sănătoasă.

Rubarba

Rubarba este foarte asemănătoare cu ţelina, doar că este roz şi are o aromă dulce - este folosită des în reţete de deserturi. Rubarba este prezentă în perioada aprilie-iunie, iar principalul motiv pentru care ar trebui să o consumăm este cantitatea mare de substanţe nutritive pe care le conţine: vitaminele A (imunitate, piele şi ochi), B (metabolism) şi K (sistem osos).

Ridichea roşie

La fel ca ceapa verde, ridichii roşii nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie primăvara. Aceste legume roşii şi mici sunt bogate în vitamine (C, K), minerale (calciu, potasiu) şi antioxidanţi (antociani). Include-i în salata pe care o mănânci la prânz.

Usturoiul verde

Usturoiul verde este foarte consumat primăvara. El prezintă multe dintre beneficiile pe care le are usturoiul normal, cum sunt glutationul, compuşi de sulf şi alte flavonoide care reduc stresul oxidativ legat de cancer, afecţiuni hepatice şi renale şi alte boli.

Alte superalimente care nu trebuie să-ţi lipsească din alimentaţie primăvara sunt:

-    Menta;

-    Algele;

-    Muguri de ferigă;

-    Fenicul;

-    Sparanghel;

-    Anghinare.

:



Recente

medic incepator jpg
bnb@clikpentrufemei ro (1) jpg
Alege un desert preferat si afla cum esti perceput  Sursa foto shutterstock 1013046382 jpg
O femeie care pleaca in concediu  jpg
Culoarea preferata  Sursa foto shutterstock 2360547709 jpg
cursuri functionari curs resurse umane jpg
Beneficiile extrasalariale si afacerile la inceput de drum de ce ai nevoie de ele jpg
Stima de sine jpg
Minimalimul emotional  Sursa foto shutterstock 2409609473 jpg
psiholog jpg
Cum sa scapi de stres in opt secunde  Sursa foto shutterstock 1771976678 jpg
Test  Care fata e mai atragatoare  Sursa foto Pixabay si Shutterstock jpg
vise jpg
Test  Alege 3 animale  Sursa foto shutterstock 2156214857 jpg
De ce vezi adesea 1111  Sursa foto shutterstock 285177449 jpg
protectie spirituala jpg
Ce senzatii fizice dau diverse emotii  Sursa foto shutterstock 259347731 jpg
culori jpg
Regula 3 30 300 pentru a fi fericit  Sursa foto shutterstock 2228784763 jpg
Tendinta pe retelele sociale de combatere a strestului  Tapping EFT  Sursa foto shutterstock 2141108933 jpg