Sfaturi „neortodoxe‟: cum să slăbeşti eficient când ajungi la menopauză

1 shutterstock 607678883 jpg jpeg

Premenopauza, perioada de tranziţie până la menopauza propriu-zisă, aduce o serie de schimbări importante în organismul femeilor. Una dintre cele mai des întâlnite este creşterea în greutate, coroborată cu slăbirea foarte lentă, când se începe o dietă. Două doctoriţe din Marea Britanie au scris o carte cu sfaturi aproape "neortodoxe" şi susţin că vei avea rezultate excepionale dacă vrei să slăbeşti în această etapă a vieţii.

Modificările hormonale care au loc odată cu premenopauza conduc la manifestări diferite: bufeuri, schimbări de dispoziţie, tulburări de somn, pierderi de memorie, fluctuaţii de greutate.

Majoritatea femeilor nu ştiu că premenopauza poate să apară cu până la zece ani înainte de menopauză, iar dezechilibrele hormonale încep să le afecteze în mod direct greutatea.

Menstruţia este o „muncă‟ dificilă pentru organism, deoarece consumă energie. Începând cu vârsta de 35-40 de ani, ciclurile anovulatorii, în care nu are loc ovulaţia, devin mai frecvente. În mod normal, în a doua jumătate a ciclului unei femei, temperatura creşte cu aproximativ 0,5 grade şi dacă această creştere a temperaturii nu are loc, atunci energia necesară altfel pentru producerea căldurii nu este consumată. Femeile nu observă nimic din toate acestea, dar, după menopauză, ard cu 300 de calorii mai puţin pe zi. Iar asta duce la îngrăşare.

Cele două doctoriţe au menţionat în cartea lor câteva metode prin care dietele ţinute la această vârstă pot avea rezultatele dorite, notează Daily Mail. 

Trezeşte-te mai devreme

Persoanele care se trezesc târziu consumă cu 250 de calorii mai mult pe zi decât cele care se trezesc devreme, în mare parte pentru că mănâncă mai târziu seara. De asemenea, au mai puţin timp pentru a face mişcare.

Ia vitamina D

Un studiu recent din Jurnalul American de Nutriţie a arătat că femeile cărora li s-a administrat vitamina D ca parte a regimului lor de slăbire au slăbit mai mult. Oamenii de ştiinţă cred că vitamina D trimite semnale pentru arderea grăsimilor, direcţionând receptorii speciali de vitamina D asupra celulelor adipoase. 

Răsfaţă-te cu dulciurile preferate

Nu grăbi lucrurile când încerci să slăbeşti. Un obiectiv realist, dovedit ştiinţific - puţin probabil să ducă la un efect yoyo pe termen lung - este să pierzi 10 kilograme într-un an. Această rată de scădere în greutate este sănătoasă şi poate fi măsurată în valori reduse ale zahărului din sânge, a grăsimilor din sânge şi a tensiunii arteriale. Un studiu realizat de Universitatea din Massachusetts a arătat că dietele care conţin mai puţin de 1.000 de calorii pe zi provoacă stări proaste, probleme de concentrare şi foame accentuată, iar acest lucru îi determină pe oameni să renunţe repede. De aceea este absolut OK să te răsfeţi cu prăjitura preferată sau cu ciocolată de 2-3 ori pe săptămână. Evident, doar o felie!

Mănâncă mai mult la o masă

Cele două doctoriţe susţin că este mai bine să mănânci trei mese mari pe zi, decât trei mese şi două gustări sau şase mese mici. Ideea este să mănânci regulat, dar nu constant. Aceasta ve echilibra flora intestinală, precum şi ritmul întregului organism. 

FOTO Shutterstock