Dieta japoneză se bazează doar pe consumul de orez, motiv pentru care în prima zi trebuie să consumi 250 de grame de orez fiert, însă este musai ca acesta să fie negru, roşu ori integral. 
 
Ziua a doua a acestei diete este cunoscută sub numele de Ziua Peştelui, motiv pentru care trebuie să mâncaţi până la 500 de grame de peşte, preparat pe grătar ori la cuptor, fără garnitură. 
 
A treia zi, însă, este dedicată orezului. Pentru a nu vă îngrăşa la loc după aceste zile, apelaţi la o dietă sănătoasă şi naturală. Consumaţi mai puţin calorii decât ardeţi şi faceţi mişcare.
 
Idei de meniu pentru dieta japoneză: 
Ziua întâi
  •     Mic dejun: două ouă fierte, ceai sau cafea.
  •     Prânz: 100 g orez şi o salată verde cu roşii proaspete (cu foarte puţin ulei de măsline).
  •     Cină: 150 g peşte la cuptor sau pe grătar.
 
Ziua a doua 
 
  •     Mic dejun: un ou fiert şi o felie de pâine integrală sau pesmet, ceai sau cafea.
  •     Prânz: 100 g orez şi 150 g peşte la cuptor sau pe grătar.
  •     Cină: o salată mică şi un iaurt grecesc.
 
Ziua a treia
 
  •     Mic dejun: două ouă fierte şi un iaurt, ceai sau cafea.
  •     Prânz: 250-300 g peşte sau carne macră, la cuptor sau pe grătar, şi o salată.
  •     Cină: 100 g orez.
Ziua a patra
 
  •     Mic dejun: 150 g brânză de vaci, o felie de pâine integrală, ceai sau cafea.
  •     Prânz: 150 g orez şi o salată cu roşii şi pătrunjel (Tabouleh).
  •     Cină: 100-150 g carne macră sau 150-200 g peşte, cu o salată mică.
 
Extra tips: Urmează dieta japoneză timp de trei zile, iar apoi continuă până la 14 zile adoptând un stil de viaţă sănătos. Vei da jos 15 kilograme, în doar trei săptămâni.