De ce reţinem mai bine rândurile citite în cărţi, decât informaţiile audio sau video

1 carte jpg jpeg

În perioada pandemiei, odată cu trecerea la cursurile din mediul online, mulţi profesori au abandonat exerciţiile din manuale şi s-au orientat spre textele digitale şi pe cursurile multimedia. Se pare că aceeaşi informaţie poate fi reţinută diferit, dacă este descoperită într-o carte sau de pe un ecran.

Odată cu redeschiderea şcolilor şi cu relaxarea restricţiilor, elevii şi studenţii au motive noi de bucurie - socializare, mişcare şi o mai mare eficienţă la şcoală. Potrivit theconversation.com, atât elevii, cât şi adulţii sunt mai puţin concentraţi pe text în momentul în care citesc de pe internet, deoarece atenţia le este mai uşor distrasă de alţi factori.

Cărţile, mereu în tendinţe sau demodate?

Materialele audio şi video pot fi mai atrăgătoare, însă nu şi la fel de eficiente ca materialele din cărţi, spun specialiştii. Textele de sute de cuvinte au, în general, mai mult succes atunci când sunt citite de pe hârtie, decât de pe ecranul laptopului. Mai ales, în momentul în care profesorii îi îndeamnă pe elevi să identifice ideea principală din text sau să sublinieze detalii importante. Spre exemplu: „Cu ce a fost îmbrăcat personajul principal?‟, „Unde a locuit?‟ sau „Care era numele oraşului în care a copilărit?‟.

Studiile făcute pe elevii norvegieni din clasa a zecea şi din clasa a treia au arătat că elevii au obţinut note mai mari la şcoală dacă au citit texte din cărţi, iar un studiu din Statele Unite ale Americii a arătat că performanţele studenţilor au scăzut odată cu cititul materialelor digitale. Acelaşi lucru se aplică şi în cazul în care elevii ascultă conţinutul unui curs, (mai ales, că acum tot mai multe cărţi au fost înlocuite cu podcasturile, care pot fi ascultate uşor de oricine). Cercetătorii au descoperit că elevii se pierd mai repede în detalii atunci când ascultă un material audio, decât atunci când citesc acelaşi text de pe hârtie. Un studiu din Cipru a arătat că relaţia dintre abilităţile de ascultare şi citire sunt diferite pe măsură ce copiii învaţă să citească mai bine. În timp ce, elevii de clasa a doua au înţeles mai bine un text audio, cei de clasa a opta l-au înţeles mai bine pe cel citit din carte.

Textele digitale, audio şi video au rol educativ, mai ales atunci când furnizează resurse care nu sunt disponibile online, însă minimizează procesul învăţării - acestea diminuează concentrarea şi au o înclinaţie mai mare spre divertisment şi spre multitasking.

Sursă foto: Shutterstock 



Recente

Ramona Păun  jpg
Ce greseli faci in cuplu in functie de zodie  Sursa foto shutterstock 1490808767 jpg
Rita Ora jpg
Oppenheimer, Tom Conti  jpg
Pavel Bartoș jpg
Anne Hathaway jpg
Printul William si Kate Middleton jpg
Katy Perry jpg
Celine Dion  foto   Instagram jpg
Kelly Osbourne  foto   Shutterstock jpg
Lily Allen jpg
festival  foto   Shutterstock jpg
Courteney Cox cu iubitul  foto   Shutterstock jpg
Click! Pentru Femei jpeg
Anne Hathaway  foto   Shutterstock jpg
Christina Applegate jpg
Tom Cruise jpg
Rebel Wilson  foto   Shutterstock jpg
Vincent Dransfield  jpg
Shannen Doherty, Tori Spelling  foto   Shutterstock jpg