Secretele companiilor aeriene: de ce vând bilete în plus, cât durează oxigenul din măşti, cât combustibil de rezervă au

1 shutterstock 1815171902 jpg jpeg

Transportul aerian a evoluat enorm în mai puţin de un secol, iar astăzi au loc peste 100.000 de zboruri pe zi, la nivel mondial. Este cel mai sigur mod de a călători – iar statisticile confirmă acest lucru - dar se întâmplă atât de multe în spatele perdelelor trase, iar companiile aeriene au multe secrete pe care nu vor să le aflăm.

Companiile aeriene vând, în mod regulat şi intenţionat mai multe bilete decât capacitatea avionului. Astfel, pot vinde bilete chiar şi cu câtva ore înainte de un zbor, la preţuri astronomice. Un client care are nevoie disperată să prindă acel zbor va plăti oricât.

Companiile aeriene mizează pe faptul că cineva va întârzia la îmbarcare şi, prin urmare, va pierde zborul sau, în cazul în care toţi pasagerii vor fi prezenţi, va oferi unora dintre ei un bilet la următorul zbor şi o compensaţie financiară, care va fi oricum mai mică decât câştigurile realizate prin vânzarea de bilete în plus. Oricum ar fi, compania aeriană iese în câştig.

Iar dacă nimeni nu vrea să renunţe, companiile aeriene au regulamente absolut stricte care le permit să scoată afară din avion, ca pe un sac de gunoi, pe orice pasager, sub diverse pretexte.

Măştile au oxigen doar pentru 15 minute

Ştim cu toţii prezentarea regulilor de singuranţă din timpul zborului şi indicaţiile pentru un posibil accident. În caz de urgenţă, când cabina este depresurizată, măştile de oxigen vor cădea din tavan, iar pasagerii trebuie să le folosească imediat, aoperindu-şi nasul şi gura. Ce nu ni se spune în nicio prezentare este ca acestea vor asigura oxigen pentru doar 15 minute.

Piloţii nu mănâncă aceeaşi mâncare ca pasagerii, pentru a evita exact toxiinfecţiile alimentare, care au fost de mai multe ori o problemă pe zborurile comerciale. În 1984, 120 de pasageri au luat salmonella după ce au mâncat nişte aperitive contaminate pe 13 zboruri Concorde. Au fost şi unii membri ai echipajului şi piloţi care s-au îmbolnăvit. 

Aveţi tendinţa să faceţi un plin de benzină înainte de a pleca într-o călătorie lungă? Ei bine, avioanele nu funcţionează aşa. Conform regulilor internaţionale, avioanele trebuie să decoleze cu combustibil de rezervă pentru doar încă 45 de minute de zbor după expirarea timpului călătoriei. Aceasta în speranţa că un avion va putea ateriza la un aeroport din apropiere în caz de urgenţă. Cel mai frecvent motiv pentru care un avion este ţinut în aer mai mult decât trebuie sunt condiţiile meteo nefavorabile.

Încuietorile de la toalete sunt doar de decor

Încuietorile de la toalete sunt doar de decor. Dacă decizi să repeţi vreo fază celebră din filme şi să te încui cu partenerul tău în toaleta unui avion, mai gândeşte-te! Uşa nu va încuiată şi există câteva motive întemeiate. Uneori este necesar să poţi deschide acele uşi din exterior. Copiii tind să se închidă înăuntru şi nu pot ieşi. Oamenii care se simt rău sau care au leşinat au nevoie de ajutor. De aceea, personalul trebuie să poată intra oricând într-o cabină de toletă, din exterior.

FOTO Shutterstock



Recente

Sydney Sweeney  foto   Profimedia jpg
Rosamund Pike, Pierce Brosnan  foto   Profimedia jpg
Jennifer Lopez, Ben Affleck  foto   Shutterstock, Instagram jpg
Mariah Carey cu copiii ei  foto   Profimedia jpg
Isla Fisher  foto   Instagram jpg
Jack Osbourne, Kelly Osbourne, Sharon Osbourne la înmormântarea lui Ozzy Osbourne  foto   Profimedia jpg
LeAnn Rimes  foto   Profimedia jpg
Kris Jenner  sursa foto   Instagram jpg
Dakota Fanning  foto   Profimedia jpg
Martha Stewart  foto   Profimedia jpg
Pierce Brosnan  foto   Profimedia jpg
Kris Jenner  foto   Instagrm jpg
Angelina Jolie  foto   Profimedia jpg
Tom Cruise  foto   Profimedia jpg
space background jpg
Sydney Sweeney  sursa foto   Profimedia jpg
vedete  foto   instagram jpg
day2 jp robert nostalgia imaginarium  72 jpg
ashley endemano 7wdAUf9XKfo unsplash jpg
Kieran Culkin  foto   Profimedia jpg