Trucuri pe care le folosesc magazinele. Ce ascunde fundalul roșu de reduceri

Dacă ți s-a întâmplat să ajungi într-un magazin și să cumperi mai multe lucruri decât aveai nevoie, ai fost prins în capcana trucurilor psihologice folosite de comercianți. Descoperă o parte dintre ele! 

image

Magazinele folosesc numeroase tehnici pentru a-i motiva chiar și pe cei mai responsabili și calculați clienți să cheltuiască mai mulți bani decât și-au propus inițial. Spre exemplu, produsele precum pâinea și ouăle se află în spatele magazinului, deoarece își doresc să treci prin mai multe tentații înainte să ajungi la alimentele de bază. 

Muzica ne influențează 

Și muzica pe care o asculți în timpul cumpărăturilor are un rol bine definit. Studiile arată că magazinele în care se aude muzică lentă vând mai bine decât cele în care se aude muzică ritmată, deoarece, în al doilea caz, clienții se simt mai grăbiți.

Cumpărăm primele produse pe care le vedem

Dacă ai observat că ești tentat să cumperi o variantă mai scumpă a unui produs, asta se întâmplă, deoarece este plasat la vederea clienților, pe primele poziții din raft, spre deosebire de varianta mai ieftină. Adesea, mărcile plătesc pentru această strategie.  

Dimensiunea coșului face diferența

Poate ai observat că marile magazine pun la dispoziția clienților coșuri pentru cumpărături de mari dimensiuni. Această strategie îi ajută pe comercianți, deoarece oamenii sunt tentați să cumpere mai multe lucruri pentru a-și umple coșul. 

Citește și: De ce unele produse din magazine sunt încuiate în cutii speciale

Atracțiile copiilor 

Cele mai atrăgătoare dulciuri sunt plasate adesea pe rafturile de jos ale raioanelor, în speranța în care copiii vor ajunge la ele și le vor pune în coș. Desigur, această strategie funcționează de cele mai multe ori! 

Psihologia culorii

Te-ai gândit de ce sunt anunțate promoțiile pe fundaluri roșii sau galbene? Cercetările au arătat că aceste culori atrag imediat atenția, iar clienții sunt dispuși să cumpere produsele aflate la ofertă. Totodată, verdele ademenește consumatorii conștienți de responsabilitatea față de mediu, iar albastrul crește loialitatea clienților. 

Acest articol te poate ajuta: Cumpără inteligent! Așa economisești bani la supermarket

Ce spun cercetările despre mostrele gratuite? 

Cercetările au arătat că mostrele gratuite aduc profit. Asta se întâmplă, deoarece clientul s-ar putea simți obligat să cumpere produsul după ce l-a încercat. 

Sursă foto: Shutterstock  



Recente

featured image (1) jpg
8409091 jpg
WhatsApp Image 2025 12 14 at 22 24 03 jpeg
Christina Aguilera  foto   profimedia 1024617947 jpg
Prințul Harry  foto   Profimedia jpg
Keira Knightley  foto   profimedia 0969598416 jpg
945c4020 2138 4bff b8ba 1c91f6160dad jpg
Georgina Rodriguez  foto   Profimedia jpg
Britney Spears  sursa foto   Profimedia jpg
Angelina Jolie  foto   TIME, Profimedia jpg
Madonna  foto   Instagram jpg
Rob Reiner  foto   Profimedia jpg
Singur acasă  foto   Profimedia jpg
Cliff Richards  foto   Profimedia jpg
DSC00189 jpeg
Craciunul Nordului jpg
Iulia Vântur   Colinde, Corinde jpeg
Copy of Poster atractii SM 3 jpg
Ducesa Meghan Markle  sursa foto   Profimedia jpg
Jennifer Aniston, Justin Theroux  foto   Profimedia jpg