De ce contează câţi kilometri are o maşină?
Cu cât o maşină parcurge mai mulţi km, cu atât nivelul de uzură creşte. Altfel spus, pe măsură ce creşte kilometrajul, creşte şi costul cu piese de schimb (plăcuţe de frână, discuri de frână, ambreiaj, curea de distribuţie, pompa de apă, rulmenţi, amortizoare, cutie de viteze, filtru de particule etc) şi consumabile (anvelope, ulei motor, filtru de aer, filtru de combustibil etc.)
În aceste condiţi, să presupunem că vrei să cumperi o maşină diesel cu 80.000 km în bord. Ei bine, la un astfel de rulaj, nu te prea aştepţi să ai probleme cu filtrul de particule în viitorul apropiat, aşa-i?
Corect, dar dacă maşina pe care vrei să o cumperi are vreo 100.000 km daţi înapoi? Ei bine, atunci situaţia se schimbă, iar şansele să ai nevoie de un filtru nou, cresc. Şi costă.
Oricât de ciudat sună, să ştii că pentru o maşină contează şi „tipul” de kilometri, nu doar numărul lor. Altfel spus, 10.000 de km parcurşi pe autostradă prin Germania nu produc nici pe departe la fel de multă uzură ca 10.000 de km parcurşi prin Bucureşti.