Mazda îşi testează tracţiunea integrală cu 7.000 de cuburi de gheaţă

Au încercat mai întâi cu jeleuri. Au pus 5.000 de bucăţi într-un viraj, apoi i-au cerut celui aflat la volanul unei Mazda CX-5 să ia curba cu viteză. A trecut testul. Dar de la jeleuri la cuburi de gheaţă e o diferenţă ca de la… Ecuator la Polul Nord.
Mazda şi-a testat sistemul i-ACTIV AWD în moduri inedite şi a făcut totul public într-o serie de clipuri care poartă denumirea “Will it grip?” (“Va avea aderenţă?”).Sistemul de tracţiune integrală dezvoltat de constructorul nipon are la bază 27 de senzori care verifică împrejurimile şi condiţiile de drum de 200 de ori pe secundă. Acesta distribuie apoi puterea şi tracţiunea către puntea corespunzătoare. În primul clip, în momentul în care maşina ajunge pe suprafaţa gelatinoasă formată din cele 5.000 de jeleuri, dulciurile galbene se dezintegrează, pur şi simplu, sub roţi.
Dar ce se va întâmpla când, sub cele patru roţi, vor fi cuburi de gheaţă? Sistemul de tracţiune integrală la care au lucrat inginerii japonezi este configurat pentru a face faţă suprafeţelor acoperite de gheaţă, noroi sau nisip. Dar se poate descurca şi pe acest patinoar improvizat, într-un viraj atacat în forţă?