Tot ceea ce trebuie să ştii despre istoria parfumurilor

1 istoria parfumurilor jpg jpeg

Coco Chanel a spus cândva: „O femeie care nu poartă un parfum care să o reprezinte nu are viitor”. Un parfum are darul de a te face să te simţi bine în pielea ta, poate creşte încrederea în sine, reduce stresul şi, dacă foloseşti parfumul care se potriveşte momentului, anotimpului şi stilului tău, te face să te simţi fericită. Iată tot ceea ce trebuie să ştii despre parfumuri!

Primul parfum

Arta de a face parfumuri datează de secole, de la vechii romani şi arabi. Marii maeştri au fost cei din Orient. Se consideră că Tapputi Belatekallim a fost prima femeie chimist şi prima care a creat un parfum. Se întâmpla în Babilon, iar numele femeii este menţionat pe o tăbliţă de argilă datată prin 1.200 î.Hr. Pe tăbliţele respective se spune că ”făcea arome”.

Cea mai veche parfumerie

În ruinele din Cipru există un loc care pare să fi fost prima parfumerie din lume. Datează din epoca bronzului şi era o veritabilă fabrică. Ţările islamice au contribuit substanţial la procedeele moderne de fabricare a parfumurilor, începând cu secolul al VI-lea. Documentele vremii îi arată ca fiind cei mai mari comercianţi de arome, dar şi cei mai căutaţi.

Europa a descoperit farmecul parfumurilor, cu adevărat, abia în secolul al XIV-lea. Principalii furnizori erau comercianţii din Arabia, iar maghiarii au fost primii care au folosit uleiurile parfumate în combinaţie cu alcool şi au pus la punct primul proces de fabricare a parfumurilor, aşa cum îl ştim astăzi. Din secolul al XVIII-lea, în timpul domniei lui Ludovic al XV-lea şi până în prezent, Franţa este centrul lumii atunci când vine vorba despre parfumuri.

Parfumeria modernă

Francois Coty, un om de afaceri francez este considerat tatăl parfumeriei moderne. Cu studii de chimie şi un foarte bun om de afaceri, Coty a creat câteva parfumuri rare. Prietenia şi colaborarea cu Armand Petitjean l-a făcut pe acesta din urmă să vadă în priceperea de a face parfumuri, înainte de orice, o artă şi mai apoi o industrie, aşa cum o vedea Coty. La mijlocul vieţii, Armand Petitjean avea să facă ceea ce-l va păstra în istorie, să creeze un brand unic, din nimic, plecând de la ideea ca un produs este perfect abia atunci când va păstra mereu acelaşi standard de calitate şi aceeaşi formulă. Aşa a apărut născut Lancome.

Petitjean a lansat, pentru prima dată în istoria parfumeriei moderne, cinci parfumuri simultan. Se întâmpla în timpul Expoziţiei universale de la Bruxelles, în 1935. Şi, tot pentru prima dată, sticluţele cu esenţele magice erau, în sine, nişte opere de artă.

Nu se poate trece peste istoria scrisă de Petitjean înainte de a adăuga că acesta a fost toată viaţa lui un veşnic îndrăgostit de misterul şi frumuseţea femeilor.  Armand Petitjean a considerat că parfumul este chintesenţa eleganţei.

De ce are un parfum mai multe note?

Toate parfumurile sunt făcute din amestecuri de uleiuri esenţiale combinate în proporţii variabile între ele, la care se adaugă cel mai pur alcool. Fiecare din aceste uleiuri de bază are un timp propriu de evaporare astfel că, pe rând, un parfum va avea note distincte. Arta parfumeriei stă în abilitatea de a combina aceste arome, pentru ca fiecare în parte să aibă timpul său în care să domine. Tonul unui parfum este dat de modul în care aromele se combină, se amestecă şi se înlocuiesc, în timp, unele pe altele.

Patru arome fundamentale

Există patru note fundamentele pe care le pot avea parfumurile:

Floral. După cum sugerează şi numele, acest tip de parfum cuprinde una sau mai multe esenţe florale şi este cel mai comun şi clasic tip de parfum. Cele mai frecvente flori folosite în parfumuri sunt trandafirii, iasomia, crinii, lotusul, violetele şi gălbenele. Majoritatea parfumurilor conţin cel puţin o notă florală, iar acestea sunt considerate parfumuri romantice, de primăvară şi vară.

Note proaspete. Aromele provin din fructe, în special citrice (lămâie, portocala, grapefruit, piersică şi fructe de pădure). Există ceea ce parfumierii numesc ”parfumurile verzi”, care au esenţe extrase din frunze, muşchi şi ierburi, cu note energizante şi surprinzătoare. De cele mai multe ori, sunt parfumuri unisex, vibrante şi vesele.

Note orientale. Aromele sunt extrase din tămâie, chihlimbar, lemn de santal, scorţişoară, păciuli şi vetiver (familia de ierburi parfumate precum lemongrass, citronella şi palmarosa). Sunt parfumuri exotice, intense, mistice şi de iarnă.

Lemn. Aromele de lemn sunt cele grele şi puternice. Sunt senzuale, bogate, romantice şi sunt parfumuri de seară, intense, persistente şi memorabile. Conţin esenţe de stejar, de lemn ars, tutun şi mosc. Sunt printre cele mai scumpe parfumuri şi mai căutate. Cu aceste arome se laudă unele dintre parfumurile celebre, care au făcut istorie.

Un parfumier îţi va spune că parfumul este viu şi are o viaţă proprie, care începe în momentul în care este pulverizat din recipientul care-l conţine. Fiecare parfum în parte va căpăta valoare doar în momentul în care va ajunge pe piele. Abia acolo va începe să-şi spună adevărata poveste.

Sursa foto: unsplash.com



Recente

Khloe Kardashian  sursa foto   Shutterstock jpg
Tânăr și niliniștit  foto   Shutterstock jpg
angelina Jolie  foto   Shutterstock jpg
featured image (3) jpg
Serena Williams  sursa foto   Shutterstock jpg
Miley Cyrus  foto   Shutterstock jpg
1 jamie foxx shutterstock 1325983100 jpg jpeg
Nicole Kidman  foto   Shuttestock jpg
Brad Pitt  foto   Shutterstock jpg
Kim Kardashian  sursa foto   Instagram jpg
las vegas jpg
Jennifer Garner  sursa   Shutterstock jpg
Damian Draghici   Meditatii Romanesti 7 jpg
Elle Macpherson  foto   Shutterstock jpg
actrița Teri Hatcher  foto   Shutterstock jpg
Nostalgia Imaginarium 2024 Day2 Gicu (350) jpg
vedete  foto   Shutterstock jpg
Cher  sursa foto   Shutterstock jpg
Patrick Stewart  foto   Shutterstock jpg
shutterstock 2275523597 jpg