De ce sunt consideraţi milenariştii o altfel de generaţie
Sunt dinamici, expansivi şi conectaţi la tot ceea ce înseamnă tehnologie. Născuţi în perioada 1980-1995, milenariştii reprezintă o generaţie entuziastă, cu şanse de dezvoltare, capabilă să sesizeze cele mai bune oportunităţi, dar şi cu câteva defecte.
Spre deosebire de generaţiile precedente,generaţia X şi baby-boom,milenariştii reuşesc să se adapteze mai uşor la viaţa de zi cu zi,însă sunt mai puţin muncitori şi mai puţin responsabili. Cel puţin asta arată studiile sociologilor,care le-au urmărit comportamentul îndeaproape.
De unde le vine numele?
Există peste 70 de termeni care definesc generaţia Y,aşa cum li se mai spune milenariştilor. În limba engleză,litera „y“ se proununţă la fel ca „why“,cuvântul care înseamnă „de ce“. Pronunţia similară indică faptul că generaţia aceasta este una a întrebărilor,care vrea să cunoască,să găsească explicaţii şi răspunsuri pentru fiecare dilemă din viaţa lor. S-a constatat,spre exemplu,că milenariştii întâmpină dificultăţi în executarea sarcinilor,deoarece nu înţeleg utilitatea muncii lor. Generaţia lor a fost numită şi „următoarea“,fiind văzută ca o extensie a generaţiei anterioare,X,cu care prezintă similitudini. De asemenea,numele de „milenarişti“ a fost dat de doi sociologi americani,William Strauss şi Neil Howe.
Sofisticaţi şi narcisişti
Generaţia Y este cunoscută drept o generaţie foarte sofisticată,tehnologizată,care nu are răbare şi se plictiseşte repede. Milenariştii sunt de toate etniile şi îi preocupă obsesiv imaginea de sine,fiind extrem de narcisişti. De aceea,de cele mai multe ori sunt dificil de înţeles de către cei mai în vârstă.
Flexibili şi schimbători
După cum bine se ştie,fiecare generaţie se distinge de alta din punct de vedere social,politic,economic şi cultural. Milenariştii sunt flexibili,schimbători,cu mentalităţi şi concepţii diferite. Ei sunt copiii iubiţi şi foarte doriţi de părinţi. Sunt mai puţin religioşi,dar mai inteligenţi şi educaţi întrucât au avut şansa să îşi dezvolte abilităţile cu ajutorul tehnologiei.
Atraşi de noutate
Sunt atraşi de noutate şi mai puţin interesaţi de planurile pe termen lung. Au încredere în forţele proprii,se exprimă liber şi sunt convinşi că îşi pot gestiona singuri destinul. Deşi remarcă cu uşurinţă oportunităţile din viaţa lor,au tendinţa de a amâna unele lucruri importante,cum ar fi angajamentele sociale.
Copiii revoluţiei tehnologice
Generaţia Y este conectată la tot ceea ce înseamnă tehnologie şi îşi uşurează modul de viaţă cu ajutorul ei. Indivizii care fac parte din această categorie au beneficiat de primele telefoane mobile,GPS sau jocuri video. Ei reprezintă era informaţiei,a Internetului şi a computerului. De aceea,se mai numesc şi „nativii digitali“ sau „e-generation“. Îşi dezvoltă abilităţile de comunicare atât în viaţa reală,cât şi în mediul virtual.
Muncitori,dar şi petrecăreţi
Generaţia Y nu trăieşte doar pentru a munci,ci încearcă să găsească întotdeauna un echilibru între viaţa personală şi cea profesională. Deşi vor cu tot dinadinsul să avanseze în ierarhia profesională,tinerii din generaţia Y nu vor să muncească prea mult în acelaşi loc şi preţuiesc timpul liber. Ei îşi construiesc mai multe opţiuni în carieră pentru că sunt interesaţi de teme foarte diverse,care să le solicite creativitatea şi să le ofere experienţe noi.
Consumatori avizaţi de produse
Milenariştii sunt mari consumatori de produse şi servicii şi sunt extrem de pretenţioşi atunci când vine vorba de alegeri. De asemenea,ei sunt imuni la majoritatea tehnicilor de marketing şi vânzări pentru că au fost expuşi de mici la aşa ceva şi au evoluat odată cu ele.
Preocupaţi de cauze sociale
O cercetare a sociologilor americani arată că milenariştii sunt pasionaţi de cauzele sociale şi dedică o parte din timpul lor liber voluntariatului. Alţi sunt implicaţi în proiecte personale,prin care îşi dezvoltă aptitudinile.
Rebelii nerăbdători
Creşterea rapidă a natalităţii îi face pe milenarişti să fie nerăbdători. Nu ştiu să îi asculte pe cei mai în vârstă ca ei şi nu ţin cont de sfaturile primite. De aceea,au fost catalogaţi drept o generaţie rebelă.
Ştiai că...
...un studiu sociologic efectuat în SUA, pe un eşantion de 300 de studenţi a arătat că 35% dintre ei trimit,involuntar,mesaje pe telefonul mobil,în timpul somnului? Tinerii au recunoscut că tehnologia le afectează odihna şi le influenţează relaţiile sociale.