Lucruri mai puţin cunoscute despre filmul „Naşul‟. Cum era perceput Marlon Brando ca actor
„Naşul‟ (The Godfather) este unul dintre cele mai apreciate şi populare filme din istoria Hollywoodului. Acţiunea are la bază povestea impresionantă a lui Don Vito Corleone, un mafiot din Sicilia, ajuns liderul unei importante reţele mafiote din America. Filmul este un adevărat succes de box office, dar în culisele sale s-au întâmplat multe lucruri mai puţin ştiute.
InspiratĂ din romanul lui Mario Puzo, povestea lui Don Corleone prezintă detaliile mai puţin cunoscute ale lumii mafiote, puţin accesibile, la vremea respectivă, oamenilor de rând. A fost nevoie de un casting riguros şi de profesionalism, ca rezultatul final să iasă pe măsura aşteptărilor. Se spune că producătorii au primit ameninţări, iar scenariul trebuia să fie cu totul altul, iniţial.
Mario Puzo şi Francis Coppola, salvaţi financiar de „Naşul‟
Mario Puzo, un scriitor bun, dar neapreciat la adevărata sa valoare, a publicat numeroase texte, dar care nu au avut un impact atât de mare la public. La mijlocul anului 1960 avea o familie numeroasă şi datorii multe din cauza jocurilor de noroc. Dornic să găsească un subiect care să atragă atenţia publicului şi să scape de datorii, şi-a îndreptat atenţia asupra criminalităţii. 8 ani mai târziu, şi-a vândut cartea în care descria toate planurile mafiote, către Paramount Pictures, iar un an mai târziu a devenit bestseller. Tot atunci, regizorul Francis Ford Coppola a fost convins de Paramount să pună „în scenă‟ cartea lui Puzo. Iniţial, regizorul a refuzat oferta, dar fiind îngropat în datorii, a acceptat propunerea venită. Atât scriitorul Mario Puzo, cât şi regizorul Francis Ford au fost salvaţi financiar de „Naşul‟.
Primul film trebuia să arate total diferit
Dornici să economisească bani, reprezentanţii studioului de producţie Paramount îl obligase pe Mario Puzo să actualizeze schiţa din scenariul său, iar acţiunea să reprezinte anii '70, nu anii '40, cum şi-a imaginat Mario iniţial. Scriitorul a refuzat propunerea lor şi chiar i s-a propus de mai multe ori să îţi dea demisia din cauza fermităţii sale. În timpul filmărilor, Mario câştigase un Oscar pentru cel mai bun scenariu original al filmului Patton, iar şefi săi au început să prindă încredere în ideile sale.
Marlon Brando nu a fost dorit în rolul lui Vito Corleone
Deşi Marlon Brando este considerat unul dintre cei mai respectaţi actori ai secolului XX, la începutul anilor '70, era văzut drept o persoană dificilă şi neprofesionistă. Tocmai din această cauză, nimeni de la Paramount nu a vrut să îi dea rolul lui Vito Corleone. Studioul de producţie îşi dorea ca regizorul să ia în calcul actori precum: Danny Thomas, Burt Lancaster, Ernest Borgnine, Anthony Quinn, dar Coppola a insistat că Brando este singura alegere şi nu se va răzgândi. Reprezentanţii Paramount voiau să-i propună lui Marlon un salariu foarte mic, în ideea în care acesta va refuza propunerea. În cele din urmă, Coppola a reuşit să îl transforme fizic pe Brando în Vito Corelone, iar cei de la studioul de producţie au realizat că el era cel mai potrivit actor pentru acest rol.
Producătorii au fost ameninţaţi
În 1970, Liga Drepturilor Civile din Italia a luptat cu scopul de a elimina stereotipurile jignitoare din afaceri şi din mass-media cu privire la „clanurile interlope‟ din Italia. Grupul şi-a îndreptat imediat atenţia către filmul „Naşul‟, protestând împotriva sa, în momentul în care filmul a fost anunţat. Maşina producătorului Albert Ruddy a fost aruncată în aer, iar directorul executiv al casei de producţie a susţinut că a primit telefoane de ameninţare. În urma acestor atacuri, s-a decis ca producătorii să elimine cuvinte precum „mafie‟ sau „La Cosa Nostra‟, din primul film şi să doneze încasările din premiera sa.
FOTO PROFIMEDIA