Probabil ai auzit că mâncatul la ore târzii, poate fi duşmanul taliei subţiri şi poate afecta calitatea somnului. De cele mai multe ori, persoanele aflate la dietă evită să mănânce noaptea, iar unele dintre ele, chiar renunţă total la mâncare după ora 18:00. Mâncatul aproape de ora de culcare este adesea o practică greşită pentru că alimentele sunt digerate mai greu la orele târzii, corpul poate să rămână treaz pentru o perioadă mai lungă de timp, iar calitatea somnului este afectată. În ciuda acestor aspecte, există multe trucuri la care poţi apela, pentru a evita aceste probleme. Crezi sau nu, unele alimente pot fi consumate cu uşurinţă, chiar şi la ore târzii, fără să îţi saboteze talia şi odihna. Iată ce gustări poţi savura, fără vreo urmă de vinovăţie!

Edamame

Filmul tău preferat tocmai a început, simţi nevoia să iei o gustare, dar nu vrei să îţi sabotezi dieta? Apelează liniştit la edamame! Fasolea edamame este soia integrală, foarte sănătoasă, care conţine puţine calorii şi este uşor de gătit. O poţi prepara la abur sau la cuptorul cu microunde, adăugând peste ea diverse condimente, precum: chimen, ardei roşu sau chili.

Popcorn

Dacă edamamele nu sunt pe gustul tău, atunci poţi opta pentru celebrul popcorn. Popcornul făcut fără ulei este o gustare uşoară, care te face să te simţi destul de sătul, după ce l-ai mâncat, este uşor de digerat, are puţine calorii şi este plin de fibre şi de antioxidanţi. De exemplu, 3 căni de popcorn standard au doar 100 de calorii. De reţinut că sunt indicate floricelele de porumb simple, preparate în casă, fără adaos de unt, ulei sau alte arome!

Brânza cottage

Brânza de vaci poate părea un aliment obişnuit, însă are un gust excelent şi o mulţime de beneficii. Brânza cottage conţine cazeină, o proteină slabă, uşor de digerat, care poate influenţa pierderea grăsimii corporale, ajută la creşterea senzaţiei de saţietate, sprijină sănătatea colonului şi asigură un somn odihnitor. Desigur, este indicat să o consumi în cantităţi moderate şi să te asiguri că nu conţine multe grăsimi.

Kiwi

Deşi multe persoane evită să consume fructe seara, kiwi face parte din categoria alimentelor care ne ajută să avem un somn odihnitor. Kiwi reprezintă o sursă bună de serotonină, substanţă care stimulează apariţia somnului şi ne ajută să ne odihnim mai bine. Totodată, acest „fruct-minune‟ are proprietăţi antioxidante, puţine calorii, întăreşte sistemul imunitar, reglează apetitul şi dispoziţia.

Iaurt grecesc

Simţi nevoia de o gustare, chiar dacă ai terminat de mâncat toată porţia de mâncare? Optează pentru un iaurt grecesc! Iaurtul simplu are un conţinut scăzut de zahăr şi de calorii, este bogat în proteine şi reprezintă o modalitate excelentă de a ţine departe senzaţia de foame. De asemenea, iaurtul grecesc te poate ajuta şi să dormi mai bine - acesta conţine triptofan, aminoacidul care stimulează producţia de serotonină şi melatonină, substanţe care au un efect de relaxare asupra creierului.

Sursă foto: Shutterstock