Alimente bogate în magneziu. TOP 5 surse excelente pentru organism

alimente bogate în magneziu jpeg

Magneziul este un mineral foarte important pentru organism. Pe lângă suplimentele nutritive, magneziul poate fi luat şi din alimentaţia zilnică. Iată 5 alimente bogate în magneziu.

Magneziul este esenţial pentru inimă, ficat şi rinichi, iar carenţa lui poate provoca mai multe probleme de sănătate. 

Iată care sunt cele mai bogate surse de magneziu:

1. Alimente bogate în magneziu - Spanacul

Spanacul este o sursă excelentă de magneziu, vitaminele A (sub formă de carotenoide), B2, B6, C, E şi K, mangan, acid folic, fier, cupru, calciu şi potasiu. În plus, spanacul conţine o cantitate mare de fibre dietetice, acizi graşi Omega-3, seleniu, fosfor, vitamina B1, zinc, proteine şi colină - o vitamina hidrosolubilă care intervine în degradarea acizilor graşi, anumitor acizi aminaţi şi a glucozei. Pentru ca organismul să asimileze toate aceste substanţe nutritive, include în alimentaţie spanacul.

2. Seminţele de dovleac

Toate felurile de seminţe de dovleac conţin o cantitate mare de fitonutrienţi, fosfor, magneziu şi cupru, fier, zinc şi proteine. Mănâncă o ceaşcă cu seminţe de dovleac în fiecare zi.

3. Alimente bogate în magneziu - Seminţele de susan

Aceste seminţe sunt sursă bogată de cupru, mangan, calciu, fosfor, magneziu, fier, zinc, vitamina B1, seleniu şi fibre dietetice. Include seminţele de susan în alimentaţie, sub diferite forme.

4. Seminţele de floarea-soarelui

Seminţele de floarea-soarelui sunt sursă bogată de vitaminele B1, B6 şi E, mangan, cupru, seleniu, fosfor, magneziu, folaţi şi niacină. În plus, seminţele de floarea-soarelui sunt perfecte pentru gustările din timpul zilei.

5. Alimente bogate în magneziu - Caju

Datorită substanţelor nutritive pe care le conţin, alunele caju au devenit preferate. Ele sunt sursă importantă de fosfor, magneziu, mangan, calciu şi zinc. Când ai poftă de ceva dulce, mănâncă un pumn de caju.

Credit foto: www.homeremedyshop.com