Cum ne afectează culorile pofta de mâncare

1 78804 original jpg jpeg

Oriunde ne uităm, suntem înconjuraţi de culori. Ştim deja că nuanţele ne influenţează starea de spirit, dar se pare că acestea au un impact şi asupra poftei de mâncare. În timp ce alimentele roşii şi portocalii pot stimula foamea, cele albastre o pot suprima.

„Noi mâncăm mai întâi cu ochii, acesta este motivul pentru care legătura dintre culori şi pofta de mâncare pentru anumite alimente este una foarte puternică. Iar mirosul şi gustul mâncării activează neuronii din zona hipotalamusului, inducând senzaţia de foame”, spune nutriţionistul Rene Ficek pentru Seattlesutton.com.

Iată ce impact au culorile asupra poftei de mâncare şi cum le putem folosi în avantajul nostru:

Roşu - stimulează pofta de mâncare, farfuria roşie suprimă foamea

Alimentele de culoarea roşu sunt fortifiante, aşa că ele stimulează presiunea sângelui şi stimulează pofta de mâncare. Cu toate acestea, nu trebuie să le aşezi pe o farfurie albă. Pune-ţi mâncarea într-o farfurie roşie – acest truc te ajută să mănânci mai puţin. Aşadar, alimentele roşii stimulează foamea, însă mâncarea lor dintr-o farfurie roşie o suprimă în comparaţie cu o farfurie albă sau de orice altă nuanţă.

Galben - stimulează starea de bine şi pofta de mâncare

Nuanţele de galben pot induce pofta de mâncare, aşa cum culoarea este cunoscută pentru faptul că îmbunătăţeşte starea de spirit. Galben este o culoarea stimul pentru alimentaţie, ea fiind asociată cu energia şi fericirea.

Verde - ţine sub control poftele alimentare

Verdele este asociat cu alimentele sănătoase, mai ales cu legumele şi ierburile aromatice - gustul lor este mult mai puternic. Poate că acesta este motivul pentru care nu suntem atraşi de legumele verzi. În plus, poţi alege să foloseşti farfurii verzi pentru a face întotdeauna cea mai bună alegere când vine vorba de alimentaţie.

Amestecul de culori are un efect surprinzător

Surprinzător sau nu, coloristica alimentelor prezente pe farfurie te face să vrei să mănânci mai mult. Studiile au arătat că oamenii mănâncă mai mult când au pe farfurie mai mult de trei culori.