Exerciţii pentru menţinerea creierului în formă. Plictiseala, un mare inamic

1 85063 original jpg jpeg

Dacă nu ştiaţi, plictiseala este pentru creier ce este sedentarismul pentru corpul uman. Pe scurt, plictiseala este un mare inamic pentru creierul uman. Drept urmare, specialiştii au conceput o serie de exerciţii pentru mentinerea creierului în formă. Specialiştii susţin că şi creierul, ca tot corpul, are nevoie de întreţinere. Pentru asta ai nevoie de o serie de exerciţii concepute special pentru antrenarea creierului. Aşa il vei păstra sănătos şi funcţional. Mai ales că procesul de îmbătrânire creşte riscul deteriorării memoriei.

„Sănătatea creierului include o dietă echilibrată, cu puţine grăsimi, cu puţin colesterol şi bogată în antioxidanţi“, spune, pentru început dr. Robert Bender, director medical la Johnny Orr Memory Center and Healthy Aging Institute, în Des Moines, Iowa, SUA, citat de everydayhealth.com

Sfaturi pentru menţinerea creierului în formă

În primul rând, avem nevoie de o nutriţie bună şi exerciţii fizice regulate. Acestea ajută sănătatea vasculară şi protejează ţesutul cerebral. E important să evitaţi plictiseala. Trebuie să vă ocupaţi timpul liber cu exerciţii care stimulează gândirea şi activitatea cerebrală.

  • „Creierul vrea să înveţe lucruri noi. Atunci când creierul este pasiv, se manifestă o tendinţă de atrofiere“, mai spune dr. Bender, adăugând că unii cercetători consideră că oamenii sunt mult mai predispuşi la demenţă atunci când tratează cu indiferenţă lucrurile din jurul lor.

Televizorul, nociv pentru creier

Sedentarismul şi activităţile pasive – precum statul în faţa televizorului ore în şir, în fiecare zi – poate fi în detrimentul sănătăţii creierului, pe termen lung. La fel se întâmplă şi în cazul persoanelor care se plictisesc des.

Sfatul specialiştilor pentru sănătatea creierului

Potrivit unei cercetări publicate în 2014 în revista australiană PLOS Medicine, jocurile nu sunt extrem de eficiente în îmbunătăţirea performanţei creierului. Trebuie să îl antrenăm în lumea reală, nu virtuală.

  • „Aproape orice sugestie prostească poate funcţiona. Condusul către casă pe un alt traseu, perierea dinţilor cu cealaltă mână. Creierul funcţionează prin asocieri, ceea ce explică de ce ne este mai uşor să memorăm versurile unui cântec şi redăm mai greu versurile dacă melodia lipseşte, aşadar cu cât sunt implicate mai multe simţuri, cu atât mai bine“, dă asigurări dr. David Eagleman, expert în neuroştiinţe şi profesor asistent la Baylor College of Medicine, în Houston, Texas.
  • „Jocurile simple precum Sudoku şi cele care implică cuvinte sunt foarte bune, la fel ca şi benzile desenate în care sunteţi provocaţi să găsiţi lucruri diferite de la o imagine la alta”, este de părere dr. John E. Morley, director al Diviziei de medicină geriatrică de la Universitatea St. Louis, autorul volumului „Ştiinţa de a rămâne tânăr“.

10 exerciţii pentru creier

1.Testaţi-vă memoria

Faceţi o listă cu articole care trebuie cumpărate de la magazin, lucruri de făcut sau orice altceva vă vine în minte şi memoraţi-o. După o oră sau două verificaţi cu ce aţi rămas, ce vă mai aduceţi aminte. Puneţi pe listă articole cât mai provocatoare posibil pentru o stimulare mental mai mare.

Învăţaţi să cântaţi la un instrument muzical sau alăturaţi-vă unui cor. Studiile au arătat că învăţarea a ceva nou şi complex pe o perioadă lungă este ideală pentru creierul care îmbătrâneşte.

3.Rezolvaţi mintal exerciţii de matematică

Găsiţi soluţiile problemelor sau exerciţiilor fără a utilize creionul, hârtia sau computerul. Şi pentru a face lucrurile şi mai dificile încercaţi să faceţi asta în timp ce mergeţi pe stradă.

4.Luaţi lecţii de bucătăreală

Învăţaţi noi reţete. Gătitul implică mai multe simţuri – mirosul, pipăitul, vederea şi gustul, care implică diferite zone ale creierului.

5.Învăţaţi o limbă străină

Ascultarea şi cititul implicate în această activitate stimulează creierul. Şi mai mult decât atât, vocabularul bogat reduce riscul de declin mental.

6.Vizualizaţi cuvintele

Silabisiţi cuvintele şi încercaţi să găsiţi noi cuvinte care încep şi se încheie cu aceleaşi două litere.

7.Desenaţi o hartă din memorie

După ce vă întoarceţi acasă dintr-o vizită într-un loc nou, încercaţi să desenaţi o hartă a zonei. Repetaţi exerciţiul de fiecare dată când ajungeţi într-un loc nou.

8.Provocaţi-vă gustul!

Când mâncaţi, încercaţi să ghiciţi ingredientele din mâncare, incluisv condiemntele cele mai subtile sau plantele aromate.

9.Îmbunătăţiţi abilităţile mână/ochi

Implicaţi-vă într-un nou hobbt care presupune abilităţi motorii de fineţe, precum tricotatul, desenatul, pictatul sau asamblatul unui puzzle.

10.Învăţaţi un sport nou – yoga, golf sau tenis

În acest fel, mintea şi corpul vor fi deopotrivă stimulate. Curând oamenii vor înţelege că pot lua măsuri care să le păstreze creierul sănătos, la fel cum pot lua măsuri pentru prevenirea bolilor cardiace, este speranţa specialistului.

Sursa: realitatea.net



Recente

fructe jpg
Rosii umplute  Sursa foto shutterstock 174626549 jpg
Cum sa controlezi transpiratia excesiva  Sursa foto shutterstock 1995953054 jpg
produse machiaj ruj mascara fond de ten jpg
geamuri jpg
gătit online  foto   Shutterstock jpg
retinol crema hidratanta de fata (1) jpg
166d3894 a416 cdfa 44c9 b913f555bdf1 jpg
ok baie amenajata cu cada jpg
ten frumos  foto   Shutterstock jpg
cremă de plajă  foto   Shutterstock jpg
Prajitura cu zmeura, caramel si migdale  Sursa foto shutterstock 222868774 jpg
Aurul verde contine colagen si previne caderea parului  Sursa foto shutterstock 156425315 jpg
Ghid de calatorie cu copiii  Sursa foto shutterstock 622990619 jpg
Painici cu usturoi  Sursa foto shutterstock 85029145 jpg
carente jpg
Alimente inghetate jpg
clickpentrufemei (1) jpg
Tarta de vara  Sursa foto shutterstock 2021914094 jpg
stres jpg