Sarea din alimentaţie, bună sau nocivă

1 78822 original jpg jpeg

Mâncarea nu are gust fără sare, dar acest condiment nu are o reputaţie foarte bună – el este asociat cu afecţiunile cardiovasculare, motiv pentru care doctorii recomandă limitarea consumului. Însă, sarea nu este un duşman. Contează foarte mult ce tip de sare alegem şi cum o folosim.

Sarea de masă

Sarea de masă (fină iodată sau neiodată) este cel mai des folosită în bucătărie, dar asta nu înseamnă că este singura alegere. Există mai multe tipuri de sare, iar cea mai bună este sarea de mare. În timp ce unii oameni spun că diferenţele dintre cele două sunt textura şi gustul, ar trebui să se ştie şi faptul că sarea de mare este mai puţin nocivă.

Sarea de masă, de exemplu, este extrasă din depozitele de sare subterane şi este în general procesată. Asta înseamnă că sarea de masă conţine aditivi – pentru prevenirea pierderii iodului (un mineral esenţial natural), care trebuie adăugaţi deoarece, împreună cu alte minerale, a fost eliminat în timpul procesării.

Sarea de mare

Calitativ, sarea de mare, pe de altă parte, este produsă prin evaporarea sării în apă. Ea conţine o cantitate mai mare de minerale esenţiale, gustul este mult mai puternic, este colorată, plus că este o sursă naturală de iod.

Important:

Nu spune nimeni să renunţi definitiv la sare, ci să reduci cantitatea consumată. Nu mai adăuga sare în mâncarea preparată. Nu uita să sarea poate fi asimilată şi din alte surse. Dacă totuşi nu poţi renunţa la sare, optează pentru sarea de mare, care este mult mai sănătoasă.