Vitaminele şi mineralele care au grijă de organismul tău

1 70896 original jpg jpeg

Organismul femeii, afectat de stresul şi de provocările vieţii cotidiene, nu trebuie să ducă lipsă de vitaminele de mai jos.

Calciul – pentru hormoni,muşchi şi oase

Calciul are rol în întărirea sistemului osos şi dentar-şi intervine şi în procesul de contracţie musculară,în coagularea sanguină. Reglează secreţia hormonilor. O alimentaţie bogată în calciu scade riscul apariţiei cancerului de colon,arată studiile. Sursă bună de calciu sunt lactatele,fructele oleaginoase (migdale,alune de pădure),legumele verzi (varză,dovlecel,broccoli).

Vitamina D – scut anticancer

Are efecte protectoare contra canceruluila sân şi fibromului uterin. Ajută la o mai bună absorbţie a calciului şi fosforului din alimente.. Combate osteoporoza,ţine departe depresia. Sursă de vitamină D sunt peştele gras (macrou,sardine,hering),uleiul de peşte,gălbenuşul. Expunerea moderată la soare ajută la producţia de vitamină D în organism.

Vitamina B9 – combustibil pentru creier

Vitamina B9 – adică,acidul folic-  ajută la producerea globulelor roşii şi albe,la regenerarea pielii şi a mucoasei intestinale,precum şi la sinteza substanţelor chimice care ajută la buna funcţionare a creierului. Acidul folic este indispensabil la începutul sarcinii,fiindcă are rol în dezvoltarea sistemului nervos al embrionului. Legumele cu frunze verzi (varza,spanacul,brocoli),legumele uscate (fasolea,lintea)  şi drojdia de bere sunt surse bune de B9.