De ce apar cârceii şi ce poţi face pentru a scăpa de ei

1 shutterstock 717301249 jpg jpeg

Deşi nu sunt o problemă gravă de sănătate, cârceii, contracţii involuntare şi dureroase ale muşchilor care apar mai frecvent la nivelul picioarelor, pot crea neplăceri mai ales dacă persoana afectată se află la volan sau dacă înoată, de exemplu. Crampele musculare pot apărea atât în perioadele de efort fizic intens, cât şi în timpul somnului.

Cei mai expuşi crampelor musculare sunt oamenii activi, care depun efort fizic susţinut (sportivii), supraponderalii (kilogramele în plus apasă asupra muşchilor) şi persoanele care au o circulaţie sangvină deficitară. Riscul de a suferi astfel de spasme este mare şi la vârstnici, în cazul lor fiind cauzate de atrofierea muşchilor. Şi statul îndelund pe scaun, picior peste picior, şi purtarea tocurilor înalte favorizează apariţia crampelor musculare. La gravide, cârceii apar din cauza schimbărilor hormonale specifice acestei perioade.

Crampele nu necesită tratament specific, însă dacă apar fecvent şi sunt dureroase, este nevoie de consult medical. În unele cazuri, ele pot ascunde boli neurologice, insuficienţă circulatorie periferică sau dezechilibre hormonale.

Pot să apară din cauza deshidratării

La persoanele active, se pierd mai multe lichide şi săruri minerale prin transpiraţie. Acest lucru afectează echilibrul normal al electroliţilor la nivelul muşchilor, cauzând spasme musculare. Şi carenţele de calciu, magneziu şi potasiu, minerale necesare pentru muşchi, pot duce la apariţia cârceilor. O dietă bogată în aceste minerale (lactate, cereale, fructe şi legume) ajută la prevenirea crampelor musculare.

Măsuri de ajutor

Imediat după apariţia unei crampe, este necesară oprirea activităţii. Muşchiul contractat trebuie masat până la dispariţia disconfortului. Dacă muşchiul este dureros la atingere, se pot aplica unele comprese reci, care vor ajuta la relaxarea acestuia, iar pentru detensionarea muşchiului se pot pune comprese calde, care ajută la restabilirea circulaţiei sangvine în zona afectată. Pentru prevenirea cârceilor pe timpul nopţii, se pot face, înainte de culcare, câteva exerciţii de întindere a gambelor, o baie caldă, iar picioarele pot fi masate cu uleiuri esenţiale.  

Există în farmacii suplimente alimentare destinate prevenirii cârceilor, sub formă de comprimate sau de pulbere efervescentă. Acestea conţin magneziu, potasiu (necesare pentru menţinerea echilibrului electroliţilor), vitamina E şi cele din complexul B, indicate pentru îmbunătăţirea circulaţiei şi a activităţii celulare. Ideal este să-şi procuri aceste nutrimente dintr-o dietă echilibrată, bogată în fructe şi legume. 



Recente

clickpentrufemei ro (2) jpg
branca ursului femeie shutterstock 659200591 jpg
Chec cu lamaie  Sursa foto shutterstock 2032280408 jpg
3 motive sa te speli pe fata seara  Sursa foto shutterstock 1924405574 jpg
shutterstock 512817400 jpg
O locuință de revistă, amenajată în patru pași simpli jpg
De ce sa masezi tenul cu miere  Sursa foto shutterstock 1613904577 jpg
Rulada cu gem de cirese  Sursa foto shutterstock 2072439719 jpg
Tocuri jpg
pahar cu apa jpg
Ratatouille  Sursa foto shutterstock 1664054827 jpg
shutterstock 1836252643 jpg
Suleiman Magnificul, lalele  foto   Shutterstock jpg
ClickPentruFemei (4) (6) jpg
avion  sursa   Shutterstock jpg
Masina de spalat rufe jpg
Prajitura cu mere  Sursa foto shutterstock 376258168 jpg
Grup de drumeti langa lac JPG
40 de ani jpg
Pensule machiaj jpg