Această băutură previne demenţa

1 72086 original jpg jpeg

În timp ce riscurile asociate consumului excesiv de alcool sunt tot mai cunoscute majorităţii oamenilor, beneficiile oferite de un pahar de şampanie sunt încă o supriză pentru cei mai mulţi dintre noi.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că 1-2 pahare de şampanie băute în fiecare zi pot ajuta la prevenirea debutului de demenţă şi Alzheimer. Un anumit compus găsit în Pinot noir şi Pinot meunier,struguriinegri utilizaţi la producerea şampaniei,poate preîntâmpina declanşarea unor boli ale creierului şi îmbunătăţeşte memoria.

Rezultatele sunt spectaculoase

Profesorul Jeremy Spencer,de la Universitatea Reading,unul dintre cei care au efectuat experimentul,susţine că rezultatele sunt spectaculoase. Cercetarea este interesantă,deoarece arată pentru prima dată că un consum moderat de şampanie poate influenţa funcţionarea cognitivă. Deşi studiul a fost efectuat deocamdată doar pe cobai,cercetătorii intenţionează să mute studiul pe pensionari şi sunt încrezători că vor obţine rezultate similare.

Şi cafeaua face minuni

Şampania nu este singura băutură care ar puteaajutala prevenirea demenţei. Potrivit unui nou studiu publicat în revistele de gerontologie,cafeaua ar putea ajuta,de asemenea,la scăderea riscurilor de a dezvolta demenţă. Acest lucru dovedeşte că micile plăceri „vinovate” nu mai trebuie să fie chiar atât de „vinovate”,dat fiind că acestea sunt de fapt bune pentru sănătate.

Ce spun studiile

Cercetătorii de la Universitatea din Wisconsin-Milwaukee au constatat că cei care au băut mai mult de 261 de miligrame de cafea (aproximativ o cană mare de cafea) în fiecare zi au prezentat un risc cu 36% mai mic de a fi diagnosticaţi cu demenţă,decât cei care au băut mai puţin de 64 de miligrame de cofeină (un espresso) în fiecare zi. Studiu a fost efectuat pe parcursul a mai bine de 10 ani,la el participând 6,467 de femei trecute de 65 de ani.

Cafeaua este perfect sigură pentru femeile gravide

Cercetarea a luat în calcul şi factorii de risc,incluzând vârsta,rasa,indicele de masă corporală,fumatul,consumul de alcool. Ca o concluzie,consumul de cofeină este un posibil factor de protecţie împotriva tulburărilor cognitive. În plus,s-a dovedit că o ceaşcă de cafea pe zi este permisă inclusiv în sarcină.



Recente

Planifica ti vacanta de vara din timp jpg
curatenie jpg
Insula Queimada, din Brazilia jpg
foto  jpg
Ce stiluri de design interior sunt in tendinte pentru amenajarea bucatariei jpg
Cum sa ti mentii urechile curate in mod corect  Sursa imagine shutterstock 1689079585 jpg
2 jpg
haine pentru doamnele cu parul carunt jpg
Efectele secundare ale pastilele pentru somn jpg
Regina adâncurilor, scufundări  sursa   Shutterstock jpg
otet jpg
Click! pofta buna jpg
Cele mai bune alimente pentru rinichi  jpg
Maini tinand un pahar cu apa jpeg
haine  jpg
pliculețul de ceai  sursa   Shutterstock jpg
rozacee acid azelaic shutterstock 1498857530 jpg
Cum iti poate afecta consumul de alcool pielea  Sursa imagine Pixabay jpg
raceala, gripa, simptome jpg
Faci asta zilnic fara sa stii ca iti ia ani din viata  Sursa foto Pixabay jpg