Combate crampele menstruale cu metode naturale!

1 70588 original jpg jpeg

Poţi scăpa de durerile menstruale prin metode simple, la-ndemână. Dismenoreea, cum mai este denumită în termeni medicali afecţiunea manifestată prin crampe abdominale şi flux menstrual abundent poate fi combătută destul de uşor, fără tratamente medicamentoase de lungă durată sau de intervenţii invazive.

Remediile naturale ajută în combaterea simptomelor date de crampele menstruale şi ameliorează durerile,în unele cazuri putând chiar să le alunge.

Pune cataplasme calde în zona dureroasă

Dacă pui pe abdomen şi la spate cataplasme calde,durerile îşi vor pierde din intensitate. Cataplasmele le faci din pânze de bumbac înmuiate în apă caldă şi umplute cu fiertură de mălai şi de orez.

Mai poţi ţine în zona dureroasă sticle de plastic umplute cu apă caldă.

Ia supliment cu calciu

Crampele musculare din timpul perioadei critice,lunare,pot fi amelioarate prin administrarea de suplimente cu calciu.

Dacă nu vrei să iei capsule cu calciu,consumă alimente bogate în acest minerale,cum sunt migdalele,susanul,legumele cu frunze verzi şi,bineînţeles lactatele şi brânzeturile.

Fă mişcare

Ştim că sună ciudat,dar durerile menstrualepot dispărea făcând mişcare. Exerciţiile fizice funcţionează ca nişte calmante pentru că eliberează endorfine în tot corpul.

Nu trebuie să te apuci de ridicat greutăţi,ci să faci mişcare uşoară,cum ar fi mersul pe jos,exerciţiile tip Yoga sau Pilates,care nu doar că vor atenua durerile,dar îţi vor da şi o stare de relaxare.

Evită să consumi grăsimi

Mai ales când ştii că se apropie perioada ciclului menstrual,evită să mănânci produse de tip fast-food,carbohidraţi şi să bei alcool. Acestea vor înrăutăţi simptomele dismenoreei.

Bea apă

Când reţii apă în ţesuturi,cauza nu este că bei apă,ci pentru că nu bei. Astfel,corpul încearcă să îşi facă depozite de lichide pentru a preveni deshidratarea. Acest lucu duce la balonare.

Consumă alimente cu conţinut mare de apă,cum sunt pepenele,salata,castraveţii,fructele de pădure şi ţelina.

Bea ceai de ghimbir

Taie rădăcina de ghimbirîn bucăţi mici şi adaugă-le în apă fiartă,apoi lasă-le la infuzat câteva minute. Ghimbirul nu doar că ameliorează durerile care apar în timpul ciclului menstrual,ci contribuie la reglarea perioadei de ciclu.

Evită cafeina

Consumul de cafea creşte nivelul de tensiune şi agravează crampele menstruale. Înlocuieşte băuturile care conţin cafeină cu altele,cum sunt ceaiurile cu mentă,cu lămâie,care au proprietăţi calmante ale crampelor menstruale.

Scorţişoară

Condiment deosebit de aromat,scorţişoara calmează crampele menstruale,deoarece conţine o cantitate importantă de calciu şi fier.

Adaugă scorţişoară în orice desert sau fel de mâncare preferat,după gust,şi bucură-te de efectele calmante ale condimentului.